حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در دیدار مسئولان هیات های مذهبی، کانون مداحان و متولیان امور امنیتی و هماهنگی برنامه های محرم در بیرجند افزود: جایگاه امام حسین (ع) یک جایگاه استثنایی است و همه آزادگان و عدالتخواهان عالم حتی غیرمسلمان به ایشان ارادت دارند.
وی بیان کرد: در ایران ارمنی های مسیحی هیات عزاداری برای امام حسین (ع) دارند و زرتشتی ها در عزاداری ایشان شرکت کرده و خیرات می کنند.
وی یادآور شد: مهاتما گاندی رهبر هندوستان که کشورش در استثمار انگلستان بود گفت که ریشه استثمار انگلیس را به پیروی از امام حسین (ع) در این کشور خشک می کنم.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: یک هندو به نام حسین (ع) تبرک جست و کشورش را از یوغ استعمار رها کرد.
وی اظهار کرد: سیاست عین دیانت است و قیام امام حسین (ع) هم سیاسی بود، امروز در سطح بین الملل اربعین به عنوان نماد عدالت خواهی مقابل ستمگران جهانی است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی هم گفت: دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی به دنبال ضربه زدن به نظام است و همه رئیسان جمهور ایالات متحده آمریکا از ابتدا این تفکر را داشتند اما همانطور که مدتی قبل نماینده ولی فقیه در استان گفتند رئیس جمهور فعلی آمریکا به دلیل نادانی حقیقت واقعی خود را بروز می دهد.
سردار مجید شجاع افزود: مقام معظم رهبری سال 1395 به موضوع نفوذ اشاره کردند و نفوذ از نوع فرهنگی و نرم بر محور اعتقادات شیعی شکل گرفته است.
وی اظهار کرد: تمرکز نظام استکباری به دنبال کاهش جمعیت جوانان هیات های مذهبی است.
وی یادآور شد: دشمن همه حربه ها علیه نظام اسلامی را بکار گرفته و عملیات آمریکا در صحرای طبس نمونه آن است.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: باید از توهین و ادای مطالب غیر واقع به دیگر مذهب های اسلامی و غیر اسلامی پرهیز شود.
خراسان جنوبی دارای 672 حسینیه، 16 تکیه و 16 مهدیه و یکهزار و 267 هیات عزاداری است.
*7559*3028*خبرنگار- امیرشاهین نایبی فر*انتشار- رسول محمدحسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.