به گزارش ایرنا، مصلای تهران شاهد حضور حماسی مادران و کودکانی بود که با رخت عزا، ماه محرم را آغاز کرده و آمده اند تا با زنان و کودکان دشت کربلا همنوایی کنند.
سربندهای مشکی که شعارهای لبیک یا زینب(س)، لبیک یا حسین(ع) و لبیک یا عباس(ع) بر آن نقش بسته زینت بخش صورت کودکان حسینی است؛ لباس عزا بر قامت بزرگمردان کوچک همنوایی آنان با ماه عزای سرور و سالار شهیدان است.
حضرت علی اصغر(ع) کودک شش ماهه اباعدالله الحسین(ع) کوچک ترین شهید دشت کربلا است؛ هر سال با آغاز ماه محرم مادران حسینی به یاد مظلومیت این شهید بزرگوار شیرخوارگان خود را گردهم می آورند و عزاداری می کنند.
حجت الاسلام «کاظم صدیقی» خطیب موقت نماز جمعه تهران نیز در این گردهمایی در مصلای تهران افزود: گردهمایی شیرخوارگان حسینی علاوه بر اینکه نشانه ادامه راه نهضت امام حسین (ع) و یارانش بوده، پیام آور ایستادگی و آزادگی ملت در برابر جنایات آمریکایی ها و اسرائیلی ها نیز است .
وی گفت: گردهم آمدن این موج عظیم حسینی که خردسالان، کودکان، زنان و مردان را تشکیل می دهد، نشانه آن است که ملت ایران در برابر گرگ های درنده استکبار، رژیم ایالات متحده آمریکا واسرائیل مدافع کشور و زیر پرچم امامت هستند.
وی با بیان اینکه نهضت امام حسین (ع) همچنان ادامه دارد،اظهار داشت : باید ماهیت این نهضت را شناسایی کرده و از حادثه عاشورا و جانفشانی های امام حسین (ع) و یارانش درس بگیریم .
صدیقی ادامه داد:جاذبه بی نظیر عاشورا قابل توجه است، جلال، شکوه و شخصیت امام حسین (ع) و رهبری این امام باید الگوی همگان قرار گیرد زیرا این مقام والا امور انقلاب را در دست داشت و قیام بر پا کرد.
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه اساس و حرکت امام حسین (ع) جهان را تحت تاثیر خود قرار داد، تصریح کرد: نقشه حضور عاشورائیان ایمان و عشق بود و رقابت امور مالی و دنیوی نداشتند، آنها در روز عاشورا آمده بودند که از دنیا بگذرند.
صدیقی تصریح کرد:علاوه بر امام حسین (ع) و 72 تن از یارانش ، 80 زن و کودک نیز در روز عاشورا حضور داشتند ، شاید آنها از نظر کمیت اندک بودند ولی انقلابی در دنیا ایجاد کردند که همواره و همیشه ماندگار است.
وی با بیان اینکه مردمی بودن امام حسین (ع) از مهمترین نکاتی است که باید موردتوجه قرار داد، گفت :قیام روز عاشورا بر اساس بخشنامه و فشار نبود، بلکه اختیاری صورت گرفت ، همانطور که ملت ایران انقلاب را بوجود آورند و دست آمریکا از کشور کوتاه شد.
وی افزود: دشمنان بدانند که هیچ قدرتی نمی تواند موج عظیم ملت ایران را خاموش کند زیرا ملت ما در دوران انقلاب و هشت سال جنگ نشان دادند که در برابر استکباران با آزادگی و مقاومت ایستادگی می کنند و از مدافع ولایت و امامت هستند.
وی خطاب به مادرانی که در همایش شیرخوارگان حسینی حضور داشتند، گفت: شما فرزندان خود را نذر قیام امام زمان (عج) کنید تا آنها در مقابل سلطه گران بایستند، گردهمایی امروز این پیام را برای دشمنان دارد که فرزندانمان را در راه آزادی و آزادگی می دهیم و همواره در صحنه نبرد هستیم .
به گزارش خبرنگار ایرنا، در مصلای امام خمینی(ره) امسال در همایش شیرخوارگان حسینی علاوه بر میزبانی از عموم مادران سوگوار سید و سالار شهیدان و فرزندان شیرخواره‌شان، پذیرای تعدادی از خانواده‌های ارجمند شهدای مدافع حرم بود.
گردهمایی شیرخوارگان حضرت علی اصغر در 4500 نقطه ایران برگزار شد و همزمان نیز 41 کشور جهان میزبان این همایش بودند.
خبرنگار: معصومه آقا امینی
تهرام/7244/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.