به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین قادر محمدی چهارباغ درخطبه های این هفته نماز جمعه چهارباغ افزود: یکی از حماسه‏ های بزرگ که می‏ توان آن‏را ابرحماسه تاریخ نامید، غدیر خم است.
وی ادامه داد: این حماسه اگر به‏ درستی همه ابعاد آن شناخته شود، ظرفیتی حاصل خواهد شد که توان بسیج‏ کنندگی همه آحاد انسان های روی زمین را در یک جبهه و مکتب و با جهتی واحد، خواهد داشت زیرا تمامی آنچه را که بشریت دیروز و امروز گمشده خود می‏ داند، در لوای آن می یابد.
وی گفت: غدیر خم به‏ منزله قلب و نبض حیات بشر است که به پهنای همه تاریخ از ابتدای خلقت تاکنون و تا آخر عمر بشر، گستردگی دارد و از طرفی خروجی و پیام آن ‏که ثمره و محصول مجاهدات همه انبیاء الهی از حضرت آدم(ع) تا نبی مکرم اسلام حضرت خاتم‏ الانبیاء(صلی‏ الله علیه و علیهم اجمعین) می‏باشد، تا آخرالزمان و تا پایان حیات دنیوی انسان ادامه دارد.
خطیب جمعه چهارباغ دربخش دیگر خطبه ها بااشاره به طرح دوباره موضوع بازرسی از اماکن نظامی ایران ازسوی شیطان بزرگ آمریکا گفت: طرح دوباره موضوع بازرسی از اماکن نظامی ایران، آن هم دو سال پس از امضای توافق هسته‏ای نشان می‏ دهد که ایالات متحده آمریکا، این موضوع را پاشنه آشیل برجام تلقی می‏ کند.
وی تصریح کرد: نه تنها جمهوری اسلامی ایران، بلکه هیچ کشور دیگری در دنیا اجازه دسترسی بیگانگان به اسرار نظامی خود را نمی‏ دهد و این قاعده‏ ای پذیرفته شده در نظام بین‏ الملل محسوب می‏ شود.
امام جمعه چهارباغ با اشاره به تکرار واژه خروج برجام ازسوی آمریکایی ها گفت: گزارش‏هایی که طی این مدت از سوی آژانس بین‏ المللی انرژی هسته‏ای منتشر شده، آژانس پایبندی ایران به برجام را مورد تأیید قرار داده است اما آمریکایی‏ ها برای فرار از عمل به تعهدات‏شان به هزینه ایران، مدعی هستند که ایران باید علاوه بر عمل به متن برجام و آن سطور نوشته شده، به روح برجام و آن سطور نانوشته هم پایبند باشد.
وی خاطرنشان کرد:مختصات روح برجام از نظر آمریکایی‏ ها، دست کشیدن ملت ایران و نظام اسلامی، از هویت اسلامی، انقلابی و ملی خویش است؛ هویتی که با انقلاب اسلامی پدید آمد و شکل گرفت، هویتی که به سلطه غرب و خصوصاً به سلطه آمریکا در ایران پایان داد، هویتی که اکنون مانع اصلی سر راه آمریکایی‏ ها برای بازگرداندن سلطه خود به ایران محسوب می‏شود. بنابراین روح برجام از نظر آمریکایی‏ ها، یعنی تغییر رفتاری که منتهی به تغییر هویت ملت ایران شود.
حجت الاسلام محمدی درادامه بااشاره به جنایات شرم آورعلیه مسلمانمان میانمار گفت: موج جدید خشونت‏ها توسط ارتش و افراطیون بودایی در رفتاری‏ بی‏ رحمانه با آتش کشیدن منازل، سر بریدن کودکان، زنده به آتش افکندن و نسل‏ کُشی مردم ستمدیده و از طرفی مسدود کردن کمک‏های بشردوستانه بین‏ المللی برای مسلمانان توسط دولت میانمار و همچنین سانسور رسانه‏ای فجایع صورت‏گرفته توسط رسانه‏ های جهانی، نشان از اوج مظلومیت و بی‏ پناهی آوارگان روهینگیایی دارد.
وی تصریح کرد: این مظلومان که در معرض وحشیانه‏ ترین کشتارها قرار می‏ گیرند، قربانیان نظام جنایتکار میانمار و نیز قربانی توطئه بین‏ المللی علیه آن‏ها و علیه مسلمانان سرتاسر جهان هستند. به‏ ویژه قربانی توطئه مستکبرانی هستند که هنگام وقوع حادثه‏ ای که منافع آن‏ها را به خطر می‏ اندازد، جنجال به‏ پا می‏ کنند و آن‏جا که آسیبی به منافع و طرح‏های شیطانی آن‏ها وارد نمی‏ شود، در برابر کشتار ملت‏ها و تضییع حقوق زنان و کودکان سکوت می‏ کنند.
6155/1535 خبرنگار: مژگان السادات سجادی ** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.