به گزارش خبرنگار ایرنا، در این همایش مادران با پوشاندن لباس سبز و بستن سربندهایی با نام یاحسین و یا علی اصغر بر پیشانی شیرخوارگان خود به یاد طفل شیرخوار امام حسین (ع) سوگواری کردند.
همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مناسک مذهبی بزرگداشت عاشورا است که به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا از سوی مسلمانان در ایران و سایر کشورها در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود.
حضرت علی اصغر علیه السلام طفل شیرخوار حضرت امام حسین (ع) کوچکترین شهید کربلا است، که در صحرای کربلا لب تشنه و بر روی دستان پدر بزرگوارش امام حسین علیه السلام به شهادت رسید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با تسلیت ایام ماه محرم و عزاداری های سرور و سالار شهیدان اباعبدالله حسین (ع گفت:
طرح سوگواره بصیرت عاشورایی با اولین روز از ماه محرم با هدف تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در اداره جامعه اسلامی، بیان صحیح وقایع نهضت حسینی و روشنگری نسبت به خرافات و انحرافات و اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش در حوزه سیدالشهدا، تغزیه داری و روضه خوانی در 500 بقعه متبرکه و امام زادگان گیلان آغاز شده و تا 28 آبان ادامه دارد.
حجت الاسلام و المسلمین ستار علیزاده اظهار داشت:تجمع بزرگ لبیک یا حسین علیه السلام، همایش نوجوانان حسینی و همایش رهروان زینبی از جمله برنامه های طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در امام زادگان و بقاع متبرکه استان است.
استان گیلان دارای بیش از 900 بقعه متبرکه است.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.