به گزارش خبرنگار ایرنا با سپری شدن 18 شب از ایام ماه مبارک رمضان و فرارسیدن شب ضربت خوردن حضرت علی(ع) و اولین شب از شب های قدر، مردم برای استغفار و راز و نیاز با خدای مهربان در مساجد و تکایا و بقاع متبرکه با به سر گرفتن قرآن کریم از خداوند تبارک و تعالی آمرزیدن گناهانشان را خواستار شدند.
پیر و جوان و کوچک و بزرگ همگی آمده بودند تا در شب های نزول آیات نورانی قرآن بر پیامبر ، از خداوند متعال درخواست بخشش و توبه از گناهان را داشته و به خود و خدایشان قول دهند که زین پس بنده عابد و صالحی باشند.
اشکهایی که در خلوت خاموش شبستان های مساجد و حیاط بقاع متبرکه و تکایا در تنهایی مومنان با خدایشان بر گونه ها جاری می شد حکایت از خلوص نیت کسانی داشت که این شب را قدر دانسته و می دانند که نباید هیچ فرصتی را برای استغفار و درخواست توبه از خداوند از دست دهند و با آوردن هزار نام مبارک پروردگار در دعای جوشن کبیر، رهایی از آتش جهنم را در دیار باقی خواستار شدند.
حضور پدران به همراه کودکان خردسال با پتویی در زیر بغل و حتی افرادی که با پای گچ گرفته و عصایی بر زیر بغل، خواندن دعا در جمع مومنان را بر استراحت در منزل ترجیح دادند، از جمله جلوه های زیبای اولین شب قدر در جای جای شهرستان بندرانزلی بود.
مومنان ولایتمدار در این شب ها زدودن دل ها از غبار کینه را سرلوحه امور قرار داده و حتی با ارسال پیامکی به دوستان و اقوام و خویشان در این شب ها از یکدیگر طلب حلالیت کرده و از خداوند خواستار بهترین سرنوشت برای عزیزانشان شدند.
حاضران پس از دعای جوشن کبیر قرآن ها را بر سرگرفته و با چشمانی اشکبار استغفرالله ربی و اتوب و الیه بر لب رانده و درسوگ مولایشان عزاداری کردند.
شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان و بسیاری از مسلمانان جهان دارای جایگاه با عظمتی است و مومنان در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می شوند.
شهرستان انزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: رضا اکبری
7471
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.