به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر عصر یکشنبه در آیین بزرگداشت ارتحال امام راحل در مصلای اردبیل افزود: امام یک شخصیت بی نظیر وبی بدیلی با صفات ارزشمند در زمینه های سیاسی ،مدیریتی واجتماعی بود.
وی بابیان اینکه امام ساده زیست بود افزود: در تمام دوران ، امام ساده زندگی کرد و هیچ وقت هم این سادگی را رها نکرد و الان هم آثار سادگی امام راحل در قم و نجف موجود است و بیانگر سادگی وساده زیستی امام بود.
قاضی عسگر افزود: بعد از رحت امام راحل وقتی سرمایه ایشان را بررسی کردند مشاهده شد که هیچ چیز در دوران رهبری به سرمایه امام افزوده نشده است.
وی بیان کرد: امام هیچ چیزی جز مقابله با استبداد و استکبار از مردم نخواست و همواره ثابت کرد که می توان حکومت را مثل زمان پیغمبر با سادگی اداره کرد.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت افزود: امام علاوه براینکه یک فیلسوف وعارف بود یک نویسنده وشاعر هم بود.
قاضی عسگر بیان کرد: امام خمینی(ره) یک مجتهد و فقیه برجسته ، یک فیلسوف ومفسر قران و یک عارف والا مقام بود که سخنرانی های ایشان در عین سادگی به عمق جان مردم نفوذ می کرد .
وی با بیان اینکه امام سیاستمدار شجاعی بود افزود: امام آنقدر شجاع بود که حتی در هنگام دستگیری هم هیچ ترس و واهمه ای از ماموران نداشت وحتی ماموران از عظمت وشکوه وی می ترسیدند.
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت افزود: امام جلوتر از زمان حرکت می کرد وآنچه را که پیش بینی می کرد تحقق می یافت ، امام همیشه در باره شیطنت های اسرائیل وامریکا هشدار می داد و آمریکا را دست نشانده اسرائیل می دانست .
قاضی عسگر بیان کرد:امام با تدبیر ودرایت خویش پایه های نظام را تثبیت کرد و همه ما مدیون این شخصیت برجسته و عارف وفیلسوف هستیم .
در این مراسم دسته های عزاداری به سینه زنی پرداخته و مداحان اهل بیت هم در سوگ امام خمینی سوگواری کردند .
به گزارش خبرنگار ایرنا ، همچنین در شهرستان های دیگر استان اردبیل نیز به همین مناسبت آیین های سوگواری برگزار شده و مردم در قالب هیات های عزاداری در خیابان ها و معابر به عزاداری پرداختند.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.