علی قائمی صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تعداد شش نفر از متخلفان در این خصوص به مراجع قضایی معرفی شده اند تصریح کرد: در این مدت بازرسان این شبکه از یکهزار و 382 مورد از مراکز تولید ،توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی شهرستان بازرسی کرده اند.
وی با اشاره به اینکه در طول این مدت بر کشتار 3 میلیون و 258 هزار و 680 قطعه مرغ در سطح کشتارگاه های این شهرستان نیز نظارت شده افزود: از این تعداد 3 هزار و 741 قطعه مرغ به دلیل مغایرت با موازین بهداشتی ضبط و معدوم شده است.
قائمی در ادامه ایجاد امنیت غذایی و بهداشتی و بهره مندی عموم مردم جامعه از سبد غذایی پروتئینی سالم را از اهداف فعالیتهای شبکه دامپزشکی عنوان و تصریح کرد : از ابتدای سالجاری تاکنون همچنین بر تولید 10 میلیون و 328 هزار و 933 قطعه جوجه ،تولید 6 میلیون و 255 هزار و 320 قطعه تحم مرغ ، تولید 313 هزار تن شیر ، 379 هزار و 500 قطعه مرغ بدون آنتی بیوتیک ، بسته بندی بیش از 5/5 تن مرغ و 4 تن گوشت قرمز ، تولید 142 تن خوراک دام و طیور ، در این شهرستان نظارت شده است.
وی به صدور و تمدید 22 فقره کد رهگیری برای خودروهای حمل فرآورده های دامی در این شهرستان طی ماههای گذشته سال 96 اشاره و تصریح کرد : در این مدت 3 هزار و 34 فقره گواهی حمل قرنطینه ای به منظور حمل فرآورده های خام دامی به بازارهای هدف داخل و خارج استانی و خارج کشوری نیز توسط شبکه دامپزشکی شهرستان آستانه اشرفیه صادر شده است.
رییس شبکه دامپزشکی آستانه اشرفیه با بیان اینکه از ابتدای سالجاری تاکنون 16 هزار و 600 مترمربع از جایگاه های نگهدای دام و 192 راس دام در این شهرستان به منظور پیشگیری و مبارزه با انگلهای خارجی سمپاشی شده اند افزود: به منظور آگاهی دامداران از بیماری های شایع در منطقه به خصوص بیماری های مشترک بین انسان و دام امسال تعداد 21 کلاس آموزشی با همکاری شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی در این شهرستان تشکیل شده که تعداد 473 نفر نیز در آنها شرکت داشتند.
قائمی یادآور شد: هم اکنون تعداد 59 واحد مرغ فروشی ، 46 قصابی ، 38 ماهی فروشی ، 25 واحد مرغداری و 5 گاوداری نیمه صنعتی در این شهرستان فعالیت دارند.
شهرستان آستانه اشرفیه با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای 105 روستاست و در شرق استان گیلان قرار دارد.
خبرنگار: علیرضا رنجکش**انتشار دهنده: بابایی
7287 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.