فرمانده هنگ مرزی آستارا روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: 35 نفر از مرزبانان هنگ مرزی آستارا با حضور در پایگاه انتقال خون این شهرستان، 35 واحد خون اهدا کردند.
سرهنگ نوذر مرادی با اشاره به اینکه اهدای خون باعث ارتقای سطح سلامت و بهداشت در جامعه می شود، افزود: امنیت و سلامت دو مقوله مهمی هستند که با مشارکت و همدلی می توان در جهت تقویت این امور قدم برداشت.
وی در ادامه مهم ترین شرط پایداری امنیت در مرزها را مشارکت مرزنشینان با مرزبانان عنوان و اضافه کرد: حراست و پاسداری از مرزها و نیز برقراری نظم و امنیت از جمله وظایف مهم نیروهای هنگ مرزی است.
فرمانده هنگ مرزی آستارا خاطرنشان کرد: با وجود افزایش تهدیدها، روز به روز بر اقتدار نیروهای نظامی افزوده می شود و این در سایه امنیتی است که شهدا با دادن خون های خود برای انقلاب اسلامی به ارمغان آورده اند.
وی اظهار کرد: مرزنشینان و مرزداران آستارا تعامل خوبی با همدیگر دارند و اجازه کوچکترین نفوذی را به دشمنان نمی دهند و امنیت حاکم در مرزهای این شهرستان را مدیون تعامل خوب مرزنشینان و مرزبانان هستیم.
وی یادآور شد: نیروهای مرزبانی علاوه بر انجام وظیفه اصلی خود در حفاظت از مرزها، هرگز از اقدامات فرهنگی در جهت اعتلای سلامت و بهداشت جامعه غافل نشده اند.
مردم آستارا نیمه نخست امسال یکهزار و 428 واحد خون اهدا کردند و این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل، 25 درصد افزایش یافت.
شهرستان آستارا با 91هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.
خبرنگار: هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.