به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یونس رنجکش در مراسم افتتاحیه اولین هفته اجتماعی و فرهنگی در شهرستان مرزی بندر آستارا در جمع صدها نفر از شهروندان این شهرستان افزود: باید تلاش کنیم تا با پرداختن درست به سنتهای فرهنگی و تاریخی و بهره گیری از آموزه های نهفته در آنها بر مشکلات و چالش های اجتماعی جامعه فائق آییم.

وی اضافه کرد: هفته فرهنگی و اجتماعی در آستارا فرصتی است برای معرفی ظرفیت ها و توانایی ها و برنامه‌های دستگاه های اجرایی در راستای پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی که مردم می توانند با شناخت از این ظرفیت ها و برنامه ها به کمک دستگاه اجرایی امده و در همراهی با آنها از شدت این آسیب ها کاسته شود.

وی یادآور شد: در هفته اجتماعی فرهنگی برنامه های مختلفی از سوی دستگاه‌های اجرایی و بخش های خصوصی و سازمان های مردم نهاد پیش بینی شده است که محوریت این برنامه ها پرداختن به فرصتها، چالش‌ها و تهدیدات حوزه‌های مختلف اجتماعی در این شهرستان است.

فرماندار آستارا با اشاره به نقش مردم و همکاری های آنان در اقدامات پیشگیرانه در خصوص آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: زمانی می توانیم در این زمینه موفق باشیم که مردم را نیز مشارکت داده و از ظرفیت های مردمی نیز بهره مند شویم.

وی یادآور شد: دغدغه های نهفته در جامعه، امروز همه ارکان نظام را متوجه خود کرده است و مقام معظم رهبری نیز به صورت مستقیم در رفع چالش ها و مشکلات ورود کردند و دولت تدبیر و امید نیز برنامه ریزی‌های مختلفی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تدارک دیده است که در سطوح مختلف دستگاههای اجرایی در حال اجرا است.

رنجکش افزود: درشهرستان مرزی بندر آستارا نیز با توجه به ظرفیت‌های اجتماعی نهفته در این شهرستان و سرمایه های موجود آن تلاش داریم تا بتوانیم چالش ها و مشکلات این حوزه را کاهش دهیم.

وی ضمن تشکر از کلیه مدیران دستگاه‌های اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری هفته اجتماعی فرهنگی در آستارا خواستار بهره مندی مردم از برنامه های این هفته شد.

۳۰آذرماه تا هفتم دی ماه برای اولین بار از سوی ستاد اجتماعی و فرهنگی مدیریت اسیب های اجتماعی فرمانداری آستارا به عنوان هفته فرهنگی و اجتماعی آستارا پیش بینی شد که در این هفته با مشارکت دستگاههای اجرایی این شهرستان در کنار ۴۰غرفه اختصاص یافته به معرفی برنامه ها و دست آورده های حوزه پیشگیری آسیب های اجتماعی کارگاه ها و همایش های مختلفی نیز برگزار می باشد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 818230
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.