به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام ستار علیزاده روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره ملی خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری در رشت با اشاره به بهره گیری اوقاف از ظرفیت های مختلف در کشور برای ترویج وقف افزود: استفاده از ابزار هنر شامل خوشنویسی، شعر، داستان، عکس ، تئاتر و فیلم مورد توجه اوقاف و امور خیریه است.
وی با اشاره به جایگاه هنر خوشنویسی از میان هنرهای یادشده خاطرنشان کرد: خوشنویسی یکی از بزرگترین هنر جهان اسلام به شمار می رود که مورد تایید اهل بیت عصمت و طهارت و بزرگان دینی بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان با بیان اینکه مبانی اهل بیت مدیون خوشنویسان گرانقدر است، اظهار کرد: قرآن کریم، اهل بیت (ع) و اسلام با نوک قلم هنرمندان خوشنویسی به دنیا معرفی شده، بنابراین حوزه خوشنویسی پرارزش است.
وی در ادامه سخنانش با تعریف وقف به عنوان چشمه همیشه جاری خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، ضمن احیاء موقوفات و گسترش فرهنگ وقف، نگرش مردم و مسئولان به وقف ارتقاء یافته و هر سال بر دامنه تاثیرگذاری فرهنگ وقف در جامعه افزوده می شود.
حجت الاسلام و المسلمین علیزاده با بیان این که ما در زمان حاضر تنوع و نوآوری های گسترده ای را در جلوه های وقف و موقوفات شاهدیم، اظهار کرد: با وقف های متناسب با نیازها، بسیاری از مشکلات و چالش های فرهنگی و اقتصادی این مرز و بوم کاهش یافته است.
مراسم اختتامیه جشنواره ملی خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری ، امروز (چهارشنبه) از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه گیلان در سالن اجتماعات مخابرات استان در رشت برگزار شد.
در این مراسم صاحبان 13 اثر برتر با لوح تقدیر و جوایزی تجلیل شدند.
فراخوان جشنواره ملی خوشنویسی وقف چشمه همیشه جاری با موضوع وقف و احسان نیز اسفندماه سال گذشته به میزبانی گیلان برگزار شد.
200 اثر از مناطق مختلف کشور به این جشنواره راه یافت که پس از داوری 13 اثر در رشته های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث حائز رتبه شدند.
بر اساس آخرین آمار ، استان گیلان ۹۴۱ بقعه و بیش از سه هزار موقوفه و ۲۰ هزار رقبه دارد.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:کبیری
7286/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.