تفاهم‌نامه همکاری علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه وقف و امور خیریه بین اداره کل اوقاف و امور خیریه و دانشگاه زنجان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در زنجان، سید محسن نجفیان در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه با اداره کل اوقاف و امور خیریه با اشاره به اقدامات مطلوب انجام شده در حوزه وقف و حمایت از نخبگان اظهار کرد: در زمینه طرح‌های دانش‌بنیان هم کارهای خوبی از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام شده است.

وی اجرای چنین طرح‌هایی را موجب تشویق دانشجویان و نخبگان خواند و ادامه داد: همین موضوع موجب می‌شود تا دانشجویان برای ادامه تحصیل ترغیب شوند.

ریس دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه اوقاف و امور خیریه بستر لازم برای طرح‌های دانش‌بنیان را فراهم کرده، گفت: حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان از محل موقوفات می‌تواند به اشتغالزایی دانشجویان منجر شود.

نجفیان به اثرگذاری وقف در رفاه امور مردم اشاره کرد و گفت: بهره‌گیری از موقوفات می‌تواند موجب ایجاد ایده‌های جدید و ماندگار در دانشگاه ها شود.

وی با یادآوری اینکه وقف می‌تواند کمک حال دانشگاه‌ها باشد، گفت: در جامعه سنتی تنها راه خیریه برای امور مردم وقف بود ولی امروزه شاهد وقف‌های جدید  و جایگاه وقف به نیازهای جامعه هستیم.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه دانشگاه ها می‌توانند از ظرفیت‌های اوقاف و امور خیریه استفاده کنند، تصریح کرد: برای خود اشتغالی کارآفرینی در دانشگاه‌های بخش های زیادی وجود دارد.

به گفته رئیس دانشگاه زنجان در عرصه علوم انسانی، پژوهش، فناوری و دانش بنیان بستری از برکات وقف ایجاد شده است که باید نخبگان خود را نشان دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.