به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرانلاین ، جواد کارگران در جلسه شورای هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان‌ با اشاره به برگزاری جشنواره‌‍‌های قرآنی اظهار داشت: باید به مناسبت هفته قرآن و عترت جشنواره داستان قرآنی، شعر قرآنی، کتاب قرآنی، پایان‌نامه قرآنی، تئاتر قرآنی، پوستر، صنایع دستی، انیمیشن و فیلم قرآنی و آوا و نمای قرآنی برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین به مناسبت هفته عترت و قرآن در استان یادواره شهدای قرآنی برگزار و از فعالان قرآنی تجلیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه شهرداری باید در فضا سازی شهری به مناسبت هفته عترت و قرآن فعالیت‌هایی را انجام دهد، بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی مانند اوقاف و امور خیریه اختتامیه برنامه‌های خود را برای این هفته برگزار کنند.

کارگران با اشاره به اجرای برنامه‌های قرآنی در استان خاطرنشان کرد: بزرگترین برنامه قرآنی استان اوایل بهمن‌ماه سال جاری در استان با حضر مسولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی گفت: اجرای فعالیت‌های قرانی به ویژه این رویداد قرانی که بهمن‌ماه قرار است برگزار شود نیازمند مشارکت وهمکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس دانشگاه شهرکرد نیز در این جلسه گفت: سند راهبردی توسعه فعالیت‌های قرآنی استان با همکاری این دانشگاه تدوین‌ شد.

شایان شامحمدی در جلسه شورای هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی استان اظهار داشت: سند راهبردی توسعه فعالیت‌های قرآنی استان زیر نظر کارگروه پژوهش و آموزش عالی قرآن به مسئولیت‌ دانشگاه شهرکرد طی ١٠ ماه با تحلیل، تلاش میدانی و کارشناسی تدوین شد‌.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف فعالیت‌های قرآنی را تهیه منشور قرآنی دانست‌ و افزود: توسعه فعالیت‌های قرآنی، ایجاد هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی، تقویت و گسترش انس با قرآن‌ در اقشار مختلف استان و ترویج فعالیت‌های قرآنی از مهم‌ترین‌ اهداف تدوین‌ این‌ سند بوده است‌.

رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه این سند در ٤ بخش تدوین‌ شده است، بیان کرد: بررسی و مطالعه سرمایه و ویژگی‌های استان‌ در زمینه قرآن، تهیه اهداف عملیاتی حوزه قرآن، تهیه اقدامات متناظر با اهداف و تهیه شناسنامه اقدامات‌ ٤ بخشی هستند که در این سند پیش‌بینی‌ شده است‌.

شامحمدی با بیان اینکه بخش دوم این سند شامل ٤ فصل است، خاطرنشان‌ کرد: آموزش عمومی قرآن، تبلیغ و ترویج قرآن، ترویج‌، پژوهش و آموزش قرآن و حوزه مدیزیت‌ استان ترویج‌ امور قرآنی جز ٤ فصل بخش دوم‌ سند هستند‌.

وی با اشاره به منبع استفاده شده برای این سند گفت: استفاده از آمار و ظرفیت اساتید صاحب فن در این‌ حوزه مهم‌ترین‌ منبع ما برای گردآوری این‌ سند بوده است‌.

رئیس دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه چهارچوب ما برای این سند دستورالعمل شورا بوده است، تصریح‌ کرد: این سند در حال حاضر در قالب یک جزوه‌ ٧٠ صفحه‌ای آماده شده که در صورت عدم‌ وجود مشکلات چاپ‌ و در اختیار دستگاه‌ها قرار می‌گیرد

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 764260
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.