به گزارش ایرنا، مدیرکل امور هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت از تئاتر استانها حمایت می کند و فعال شدن انجمن های نمایشی در استان در راستای برگزاری جشنواره ها از سوی خود هنرمندان است.
مهدی شفیعی در این آیین افزود: جشنواره تئاتر در استان‌ها از مهمترین رخدادهای فرهنگی و هنری محسوب می شود و گروه های تئاتر نقش مهمی در تولید آثار فرهنگی در استانها دارند.
به گفته وی،سالانه بیش از یک هزار نمایش در سطح استانها به بخش بازبینی راه می یابد و با برگزاری جشنواره های استانی تئاتر در سراسر کشور نزدیک به 300 اثر به روی صحنه می رود و مردم از نزدیک با این هنر آشنا می شوند و تئاتر ظرفیت مهمی در بخش تولید آثار فرهنگی دارد.
به گزارش ایرنا، در آیین اختتامیه جشنواره بیست و نهم تئاتر چهارمحال و بختیاری از سوی هیات داوران نمایش 'یک به علاوه دو ' به کارگردانی امیر بهاور اکبرپور دهکردی به جشنواره سراسری تئاتر فجر معرفی شد و این اثر از سوی کانون منتقدان تئاتر نیز به عنوان نمایش برتر معرفی شد.
از سوی هیات داوران در بخش بازیگر مرد 'سید مهدی حسام الذاکرین ' رتبه نخست ، 'حجت الله یدالهی' رتبه دوم و 'امین جعفری' و 'اردوان محمودیان' به صورت مشترک رتبه سوم را کسب کردند.
در بخش بازیگر زن نیز 'آرزو عبداللهی' رتبه نخست ، 'فهمیه خسروی ' و 'ساره هاشمی ' بصورت مشترک دوم و 'پریا امینی دهکردی' و 'فریده فردیان' مشترکا سوم شدند.
در بخش طراحی صحنه بابک رافعی، مهرداد کردیان و امیر بهاور اکبرپور رتبه های اول تا سوم را از سوی هیات داوران کسب کردند.
همچنین از سوی هیات داوران در بخش بروشور جواد هیاریان دهکردی و رضا موری، در بخش طراحی صحنه امیر بهاور اکبرپور، مهرداد کردیان و بابک رافعی، در طراحی لباس مهدی حسام الذاکرین و زهرا محمدی، در بخش موسیقی یاسر الله بخشی و مصطفی محمدی حایز رتبه شدند.
در بخش کارگردان از سوی هیات داوران مهرداد کردیان برای نمایش 'من آنجا نیستم' ، مصطفی محمدی و هوشنگ عزیزپور برای نمایش 'بادبان و دریا را باد برده است' و امیر بهاور اکبرپور برای نمایش 'یک به علاوه دو ' جوایز برترین ها را کسب کردند.
هیات داوران در بخش نویسندگی نیز جوایز خود را به فراز مهدیان دهکردی و امیر بهاور اکبرپور برای نمایش یک به علاوه دو و داریوش ربیعی برای نمایش فرزند اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا،در این جشنواره 6 اثر از هنرمندان تئاتر شهرستانهای شهرکرد، بروجن و فارسان به روی صحنه پلاتو مجتمع مهر رفت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در این جشنواره نمایشهای 'فرزند ' به کارگردانی بابک رافعی،' من آنجا نیستم' به کارگردانی مهرداد کردیان ، 'سکوت ' به کارگردانی پریا امینی، 'بادبان و دریا باده برده است' به کارگردانی مصطفی محمدی و هوشنگ عزیزپور، 'یک به علاوه دو' به کارگردانی امیر بهاور اکبرپور و 'در زنجیر'به کارگردانی احمد حمیدیان و احمدرضا حیدری به روی صحنه رفت.
جواد کارگران دهکردی افزود: مهدی حامد سقائیان، محسن سلیمانی و محمدرضا سمیع داوری این آثار را بر عهده داشتند.
به گزارش ایرنا، جشنواره بیست و نهم تئاتر چهارمحال و بختیاری از 25 تا 28 شهریور ماه در شهرکرد برگزار شد.
خبرنگار : محمود رئیسی**انتشار:جهانبخش صفری
2097/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.