به گزارش ایرنا، اصغر امیرنیا سه شنبه شب در نشست شورای هماهنگی توسعه و ترویج برنامه های قرآنی در دفتر امام جمعه شهرکرد افزود:این هفته ها ، به صورت جامع در استانهای کشور به منظور ارج نهاد به فرهنگ قرآن و ترویج و توسعه فعالیت های قرآنی اجرایی می شود.
به گفته وی، چهارمحال و بختیاری بیست و یکمین استانی است که هفته قرآن و عترت در آن با شکل گیری ستاد قرآن و عترت استان برگزار می شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: هر چقدر برای قرآن تلاش شود بازهم کم است و هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه فاصله است.
حجت الاسلام محمد علی نکونام افزود: هفته قرآن و عترت بهانه ای برای یادآوری سبک زندگی قرانی در جامعه است.
به گفته وی، چهره قرآن می توانست به صورت کامل تری در کشور فراگیر شود و باید در همه امور قرآن حاکم باشد و همه باید در محضر قرآن برای فراگیری آن تلاش کنند.
امام جمعه شهرکرد گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی ایران ، به قرآن در این کشور توجهی نمی شد و حتی کشورهای اسلامی، ایران را یک کشور اسلامی نمی دانستند که با پیروزی انقلاب اسلامی و حاکم شدن دین در کشور، مفاهیم قرانی مورد توجه قرار گرفت.
وی سند توسعه فعالیت های قرآنی را برای چهارمحال و بختیاری ضروری دانست و گفت: زمینه اجرای کامل این سند باید فراهم شود و نباید همانند سندهای دیگر کنار گذاشته شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هفته قرآن و عترت تا پیش از دهه فجر با تشکیل ستاد مرکزی برگزار می شود.
جواد کارگران دهکردی افزود: آگاهی‌بخشی از فرامین الهی، ترغیب مردم به گرایش بیشتر به سبک زندگی اسلامی ایرانی، اقتصاد مقاومتی، ایجاد رقابت سازنده بین اصحاب علم و هنر و فرهنگ، شناسایی استعدادها در سطح ملی و بین‌المللی و همچنین ایجاد وحدت بین دستگاه‌های اجرایی از مهم‌ترین اهداف برگزاری هفته‌های قرآن و عترت است.
به گفته وی، این هفته در بخش ادبیات داستانی و شعر، فیلم و انیمیشن ، عکاسی، هنرهای تجسمی ، دانش آموزی، موسیقی و آواهای قرآنی ،تلاوت و تواشیح و بخش های فرهنگی و هنری برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه شهرکرد در این نشست گزارشی از روند تدوین سند توسعه فعالیت های قرآنی چهارمحال و بختیاری را ارائه کرد.
در پایان از دو فعال قرآنی چهارمحال و بختیاری تقدیر شد.
خبرنگار و انتشار دهنده: محمود رئیسی
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.