سردار محمدرضا اسحاقی عصر یکشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گیلان مرکز رشت افزود: کار رسانه ای بیشتر از سخت افزاری، کاری نرم افزاری است؛ اطلاع رسانی بهنگام، تنویر افکار عمومی، انتقال صحیح اخبار و اطلاعات و واقعیت ها به میزانی که برای آحاد جامعه مفید باشد، کارهای فکری سنگینی را بدنبال دارد.
وی اظهار کرد: در نگاهی اول، شاید کار رسانه ها فقط حضور در صحنه های مختلف اعم از حوادث و اتفاقات باشد اما واقعیت آن است که فعالیت رسانه ای، کار فکری سنگینی می طلبد.
سردار اسحاقی با اشاره به اهمیت اعتماد عمومی ادامه داد: اگر به اعتماد جامعه خدشه ای وارد شود، اگر دلمردگی یا فاصله ای در انبساط روحی آحاد جامعه بوجود آید؛ آن جامعه آرمانی مورد تاکید و اهداف عالی نظام اسلامی محقق نمی شود.
سردار اسحاقی با اشاره به دشمنی نظام سلطه در مقابل اهداف آرمانی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: حرکت رسانه ای که هم نشاط و سرزندگی و هم اعتمادآفرینی مردم را از فعالیت ها و خدمات مجموعه دولت به دستگاه حاکم بدنبال داشته باشد؛ کاری تخصصی است.
وی به ایجاد شرایط جدید و تحولی که در عرصه فناوری ایجاد شده، اشاره و اضافه کرد: این تحولات هر روز شتابی بیشتر می گیرد؛ ضمن آنکه این فناوری ها در دسترس همگان با باورهای متفاوت و سطوح مختلف دانش هست از این رو ، لازم است رسانه های حرفه ای که به صورت تخصصی امور را دنبال می کنند، نقش آفرینی موثری داشته باشند.
فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به سابقه ایرنا و حضور فعالانه این رسانه ملی در فضای جدید گفت: این مجموعه با فعالان متعهد و متخصص، می تواند در مواجهه با انتشار اخبار نادرست، راهگشا باشد.

** اعتماد بزرگترین سرمایه برای هر مجموعه ای است
سردار اسحاقی در ادامه سخنانش اعتماد را سرمایه اجتماعی بزرگی برای هر مجموعه دانست و گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در این مسیر موفق عملکرده و توانسته اعتماد مخاطبان را کسب کند.
وی تصریح کرد: ایرنا همچنین در حوزه ماموریت های پلیس، عملکرد موفقی داشته و با عملکرد خود در زمینه فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی شهروندان، با پلیس هم افزایی داشته است.
سردار اسحاقی ذات ماموریت های پلیس با رسانه ها را همسنگر توصیف و بیان کرد: ایرنا به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان، با انعکاس نظرات مردمی به مجموعه پلیس در کنار سامانه 197 ناجا ، فعالیت های مربوط به این بخش را تکمیل کند.
وی با اشاره به اهمیت هم افزایی رسانه ها با پلیس، برپایی نشست های هم اندیشی با رسانه ها را اثربخش و دارای نتایجی مثبت دانست و افزود: آسیب های اجتماعی و فرهنگی را می توان در نشست با رسانه ها، واکاوی کرد.

** ایرنا بر فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی جامعه اهتمام داشته است
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی گیلان نیز در این نشست، با اشاره به سابقه فعالیت های خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: ایرنا نحستین خبرگزاری کشور است که سابقه ای افزون بر 80 سال دارد.
سرهنگ محمدرضا جعفری خیرخواه تعامل و همکاری ایرنا با پلیس را بسیار مطلوب توصیف و بیان کرد: اخبار ناجا ، پوشش خوبی در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان دارد و این رسانه بر فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی عمومی اهتمام داشته است.
امیرحسین کبیری رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی گیلان نیز در ابتدای این دیدار، گزارشی از فعالیت های این رسانه در استان بیان کرد.
خبرنگار: سلیمانی
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.