به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالنبی نمازی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان گفت: از هم پاشیدن خانواده ها، نابسامانی های اخلاقی و افزایش طلاق ناشی از نبود اخلاق اسلامی در برخی خانواده هاست و باید مسئولان دستگاه ها و نهادهای فرهنگی به دلیل اثرگذاری این آسیب ها بر روی سلامت و امنیت جامعه وارد عمل شوند.
وی افزود: از سویی رابطه پدران و مادران در محیط خانه جاذبه ایجاد نمی کند، از این رو فرزندان به علت کشمکش ها از خانواده دلخوشی نداشته و در چنین شرایطی اعتیاد و مفاسد نوجوانان و جوانان را به جد تهدید می کند.
نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه کاشان بیان کرد: شورای فرهنگی عمومی جلسه ای عادی نیست و هدف، ایده و مسئولیت دارد؛ دستگاه های عضو باید با برنامه ریزی در مسیر جلوگیری از این آسیب ها و مشکلات اجتماعی گام بردارند.
او اضافه کرد: اسلام سرمایه بزرگی به نام عاشورا را در کنار این تهدیدها، آسیب ها و آفت ها دارد و باید از این سرمایه آسمانی به درستی بهره گیری کنیم.
آیت الله نمازی گفت: عاشورا برای برخی جنبه شعاری و ذهنی دارد؛ سینه زنی، عزاداری و اشک ریختن برای حضرت امام حسین (ع) مورد پذیرش و احترام است اما نباید از فلسفه عاشورا چشم پوشید زیرا عاشورا مانند سایر جنگ ها تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه یک فرهنگ است که گذر زمان نتوانسته آن را تغییر دهد.
وی عنوان کرد: هیچ یک از ادیان الهی ظرفیتی مانند عاشورا در اختیار ندارد، خداوند سبحان عاشورا را ضامن استمرار دین اسلام قرار داد و روز به روز بر شعاع عاشورا و کربلا که از مرز کشورهای اسلامی فراتر رفته، افزوده می شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تهدیدهای فرهنگی دشمن بسیار جدی است؛ نوجوانان و جوانان به عنوان سرمایه و مدیران آینده کشور با چراغ خاموش هدف قرار گرفتند و ما مسئولیت داریم از این امانت های الهی در مقابل تهدیدها و آسیب های اجتماعی محافظت کنیم.
او گفت: آیه های جهاد در قرآن کریم، آیه هایی مبارک و آگاهی بخش برای نسل جدید است که با اعمال زور استکبار جهانی از کتاب های درسی دانش آموزان برخی کشورهای منطقه حذف شده است.
آیت الله نمازی در ادامه با اشاره به شرایط منطقه و جهان تصریح کرد: نظام های استکباری با ظلم، جنایت و کشتار بشریت را مورد تهاجم قرار داده و به ویژه جنایت های دشمنان اسلام در میانمار و گروهک تکفیری- تروریستی داعش در سوریه و عراق در تاریخ کم سابقه است.
وی اضافه کرد: دین مبین اسلام از یک سو مورد تهاجم نظامی دشمن به سرکردگی ایالات متحده و رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد و از سوی دیگر با افزایش شبکه های ماهواره ای، پایگاه های اینترنتی و شبکه های مجازی هجمه فرهنگی برابر اسلام به راه افتاده است.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشان نیز در ادامه به راه اندازی سه کانون و تشکل برای شناسایی دانش آموزان بی بضاعت بازمانده از تحصیل طی سال گذشته در این شهرستان اشاره کرد و گفت: آسیب های فرهنگی این شهرستان را می توان با استفاده از ظرفیت و همسویی مسجدها، هیئت های مذهبی و کانون های قرآنی برطرف کرد.
عباسعلی قپانی پور افزود: دارالمومنین دارای فرهنگی مذهبی است اما نگاه های سلیقه ای، موازی کاری ها و درک نشدن شرایط حساس جامعه نگذاشته مسائل موجود آسیب شناسی شود که برای جلوگیری از تکرار آن باید از موازی کاری ها پرهیز شود.
خبرنگار: یوسف صائب ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.