مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : گیلان با توجه به اقلیم مناسب دارای پتانسیل کشاورزی بوده و صنایع تبدیلی کشاورزی می تواند باعث اشتغال زایی در گیلان شود.

به گزارش ایلنا از رشت،  کارگاه دوره های آموزشی کنترل کیفیت در کارخانه‌های شالیکوبی و آشنایی با استانداردهای مربوطه با حضور ذی‌نفعان خوشه شالیکوبی و نمایندگان جهاد کشاورزی ، استاندارد ، پارک علم و فن آوری و عامل خوشه کسب و کار شالیکوبی گیلان برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : اجرای مدل توسعه‌ای خوشه‌های کسب و کار یکی از مسیرهای  رسیدن به عدالت فضایی و توسعه یافتگی پایدار است که شرکت شهرک های صنعتی گیلان عهده دار توسعه و ترویج مدل خوشه های کسب و کار شالیکوبی، چای، زیتون، کلوچه و اخیراً خوشه کسب و کار شیلات با همکاری و انتخاب عاملین خوشه ها می باشد.

 وی افزود : گیلان با توجه به اقلیم مناسب دارای پتانسیل کشاورزی بوده و صنایع تبدیلی کشاورزی می تواند باعث اشتغال‌زایی در گیلان شود که با محیط زیست گیلان نیز سازگار است و در جهت توسعه پایدار و همه جانبه خواهد بود.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان عدم آموزش ذینفعان و کشاورزان و فقر تکنولوژی کارخانجات مرتبط و لجستیک حمل و نقل را عامل هدر رفت 35 درصدی محصولات کشاورزی در کشور دانست و گفت : این میزان هدر رفت معادل تامین غذای 15 میلیون نفر است.

وی در پایان بیان داشت : توسعه خوشه‌ای در جهت حفظ و نگهداری و ارتقای کیفیت محصول نهایی می تواند نقش به سزایی در تولید ملی و بهره وری کشور داشته باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.