به گزارش خبرنگار ایرنا، این مانور با همکاری دستگاه هایی از جمله مدیریت بحران استانداری گیلان، جمعیت هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و آموزش و پرورش برگزار شد.
ارتقاء سطح آگاهی های دانش آموزان در رابطه با زلزله و ارائه آموزش های لازم به آنان در زمینه چگونگی نجات جان شان در هنگام زلزله از جمله اهداف برگزاری این مانور عنوان شد.
در این مانور، دانش آموزان با پخش آژیر خطر وقوع زلزله به صورت فرضی در مکان های مناسب از جمله زیرمیز ، دور از دیوارها و حیاط مدرسه پناه گرفتند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در حاشیه اجرای این مانور گفت: با توجه به قرار گرفتن کشور ایران بر روی کمربند زلزله و ایجاد آمادگی در دانش آموزان و فرهنگیان برای کاهش آسیب های ناشی از وقوع احتمالی زلزله، برگزاری چنین مانورهایی در مدارس لازم است.
مهدی حاجتی با بیان این که آموزش  های لازم و راهنمای اجرای مانور زلزله به تمامی مدارس استان گیلان ارسال شده، اضافه کرد: آموزش مقابله و ارتقای سطح آموزشی و توانمند سازی دانش آموزان، کاهش خطرپذیری آنان و انتقال این آموزش ها به خانواده  ها از اهداف برگزاری این مانور است.
سرپرست مدیریت بحران استانداری گیلان نیز در مراسم برگزاری مانور سراسری زلزله در دبیرستان قدس ناحیه دو رشت بیان داشت: با مقاوم سازی اماکن و ساختمان ها و رعایت الگوی ساخت و ساز بر اساس نظام مهندسی می توانیم ضریب ایمنی ساختمانها را افزایش دهیم.
عباس صابر اظهار داشت: مدارس ما از جمله مکان هایی است که بر اساس الگوی مهندسی ساخته شده اند و در هنگام خطر می توانیم از این اماکن در اسکان زلزله زده ها استفاده کنیم.
بیش از 370 هزار دانش آموز در مدارس استان گیلان تحصیل می کنند.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده:بابایی
7286 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.