به گزارش ایرنا، سیدمحمد احمدی عصر سه شنبه در جلسه شورای ترافیک شهرستان لاهیجان با تاکید بر لزوم ساماندهی مشکلات ترافیکی شهری و رفع موانع ایجاد تصادف در این شهرستان افزود: باید با اجرای مقررات جدید راهنمایی و رانندگی درشهر لاهیجان نسبت به روان سازی ترافیکی در سطح این شهر گردشگر پذیر جدیت بیشتری صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: درهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصادفات درون شهری و برون شهری در حوزه شهرستان لاهیجان 50درصد کاهش داشته که این نشانگر توجه بیشتر شهروندان به مقررات راهنمایی و رانندگی و اعمال بیشتر قوانین و مقررات توسط پلیس است.
در این جلسه فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان نیز طی گزارشی گفت: تصادفات هشت ماه اول سال گذشته در شهرستان لاهیجان منجر به فوت شش نفر شد که امسال این تعداد به سه مورد کاهش یافته است .
سرهنگ محمود قاسمی افزود: در مجموع تصادفات خسارتی هشت ماه امسال نسبت به سال گذشته 65درصد کاهش و تصادفات جرحی 34درصد افزایش نشان می دهند.
در جلسه شورای ترافیک شهرستان لاهیجان به ریاست فرماندار ،مشکلات ترافیکی شهر لاهیحان توسط کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در این جلسه مقرر شد به منظور روان سازی ترافیک داخل شهر بعضی از خیابان های لاهیجان یکطرفه اعلام شود.
همچنین مقررشد در یک فرصت 10 روزه طرح ساماندهی ترافیک داخل شهر و اعمال جدید مقررات ترافیکی مورد بحث و بررسی کارشناسی قرار گیرد و پس از تصویب نهایی در شورای ترافیک شهرستان، برخی خیابان های لاهیجان یک طرفه شود.
***
جلسه شورای ورزش همگانی شهرستان لاهیجان بعد از ظهر روز سه شنبه به ریاست فرماندار این شهرستان تشکیل و در این جلسه لزوم توجه بیشتری نسبت به ورزش صورت تاکید شد.
فرماندار لاهیجان دراین جلسه اظهارداشت :ظرفیت های خوبی در شهرستان لاهیجان وجود دارد که باید از این ظرفیت ها در جهت ترویج ورزش همگانی حداکثر استفاده صورت گیرد.
سیدمحمد احمدی بر توسعه ورزش همگانی به عنوان یکی از مهمترین عوامل مؤثر بر سلامت جامعه تاکید و تصریح کرد:حاشیه های استخر لاهیجان به یکی از مهمترین مکان های ورزش همگانی تبدیل شده است و مردم زیادی برای ورزش و توجه به سلامت خود در این مکان بویژه صبحگاهان به ورزش می پردازند.
وی با اشاره به برخی کاستی ها در بخش ورزش شهرستان یادآورشد: باید به رفع این کاستی ها از طریق آموزش عمومی تلاش کرد و خدمات و امکانات بیشتری برای تشویق خانوارها و اقشار مختلف مردم برای حضور در ورزش همگانی فراهم شود و در ضمن با آموزش توسط موسسات حرفه ای نسبت به کاهش ضعف ها و هدایت این ورزش در مسیر درست اقدام شود.
وی ورزش همگانی را مورد تایید مقام معظم رهبری دانست و استفاده از همه ظرفیت های جامعه در جهت فراگیر کردن آن تاکید کرد و یادآورشد:براساس اصل 3 قانون اساسی توسعه ورزش همگانی به عنوان یک راهبرد اصلی، وظیفه حاکمیتی دولت در جهت ارتقاء سلامت جسمانی، روانی و ایجاد نشاط و شادابی اجتماعی به شمار می رود.
احمدی خاطرنشان کرد: آموزش در ورزش همگانی بسیار مهم وضروری است و باید ارگان های رسمی ورزشی از امکانات بسیج و سایر نهادها در این زمینه درخدمت جامعه قرار گیرد و از ظرفیت مدارس بیشتر استفاده شود .
وی اظهارداشت: اعتبارات سال جاری ورزش شهرستان لاهیجان حدود دو و نیم برابر افزایش یافته است و از 672میلیون تومان سال گذشته به یک میلیارد و 740میلیون تومان رسیده است.
فرماندار لاهیجان گفت: تمام تلاش ما این است که ساختمان ورزشگاه تختی تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری برسد.
فرماندار لاهیجان به برگزاری جشنواره های بومی محلی درحوزه ورزش تاکید کرد و افزود: دولت دوازدهم برنامه‌های بسیار مهمی در راستای افزایش نشاط و شادابی در جامعه دارد که نقش ورزش در این زمینه مهم است و باید در کنار آن به احیای ورزش همگانی و ورزش های بومی محلی نیز توجه شود.
خبرنگار: نظرپور**انتشار دهنده: بابایی
6029 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.