سرهنگ رمضان آفریدون روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میزان تصادفات جرحی، خسارتی نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب 37 و 79 درصد و تعداد مصدومان نیز 41 درصد کاهش داشت.
وی اظهار کرد: در تعطیلات نوروز پارسال 79 فقره تصادف منجر به جرح و 34 مورد تصادف خسارتی در مسیرهای درون شهری استان زنجان اتفاق افتاد و 96 نفر نیز مجروح شدند که این در تعطیلات نوروز امسال به ترتیب 50 فقره، هفت مورد و 57 نفر بود.
آفریدون، مجموع تصادفات تعطیلات نوروز پارسال را 113مورد اعلام کرد و افزود: در تعطیلات نوروز امسال این رقم به 57 مورد رسید که کاهش 50 درصدی را نشان می دهد.
وی علت کاهش تصادفات رانندگی درون شهری استان زنجان را حضور موثر پلیس در نقاط حادثه خیز، ایمن سازی و آشکار سازی، رعایت کردن مقررات راهنمایی و رانندگی توسط مردم و رانندگان، یاری دستگاه های ذیربط و اطلاع رسانی مناسب از سوی رسانه های گروهی ازجمله صدا و سیما و خبرگزاری ها، ذکر کرد.
آفریدون افزود: توجه نداشتن به جلو با 34 درصد، رعایت نکردن حق تقدم عبور با 29 درصد و تغییر مسیر ناگهانی با 6 درصد، بیشترین علت تصادفات رانندگی درون شهری در استان زنجان می باشد که در صورت توجه جدی رانندگان به این موارد به حتم میزان تصادفات رانندگی را کاهش خواهد داد.
6084/6085
خبرنگار: پرویز غفاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.