سرهنگ اسفندیار تباشیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت که میزان تصادف های جرحی در این مدت در سطح جاده های برون شهری استان نیز 15درصد کاهش داشته است.
وی بدون اشاره به آمار گفت که بیشترین علل تصادفات رخ داده در این مدت سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است.
سرهنگ تباشیر افزود که جاده یاسوج - اصفهان در زمینه تصادف های منجر به فوت خطرناک ترین و بیشترین تخلفات ثبت شده نیز در این مسیر بوده است.
فرمانده پلیس راه کهگیلویه وبویراحمد یادآور شد که جاده های حوزه شهرستان کهگیلویه مسیرهای ( دهدشت- دیشموک و دهدشت) نیز در رتبه دوم خطرناک ترین جاده ها در زمینه بروز تصادفات نوروزی امسال بوده است.
وی با توجه به پیش بینی هواشناسی و احتمال بارندگی در روزها آینده و موج بازگشت مسافران به رانندگان توصیه کرد که ضمن رعایت قوانین از شتاب و سرعت غیر مجاز که عامل اصلی در بروز تصادفات نوروز امسال بوده، پرهیز کنند.
فرمانده پلیس راه کهگیلویه وبویراحمد گفت که برخورد با رانندگان متخلف در این ایام بدون اغماض از یک مورد تخلف توسط رانندگان، توقیف 72 ساعته خودرو را به دنبال دارد.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 6 هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه دارد که حدود 550 کیلومتر آن راه های اصلی وچهار هزار و 500 کیلومتر نیز روستایی است.
اداره کل حمل و نقل و پایانه های کهگیلویه و بویراحمد نیز تاکنون 188 نقطه حادثه خیز را در این استان شناسایی کرده که از این تعداد 12 مورد آن بحرانی گزارش شده است.
خبرنگار: حمید جهان** انتشار دهنده: حسینعلی راشکی
3016/8005
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.