سهراب سلطانی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: این ماهی مولد از نوع قره برون به طول یک متر و چهار سانتیمتر و وزن 18 کیلو و 400 گرم است و پیش بینی می شود از آن، سه کیلو و 400 گرم خاویار استحصال شود.
وی افزود: این ماهی مولد زنده برای تکثیر و تولید بچه ماهی خاویار به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری شهید بهشتی رشت انتقال داده شد.
به گفته سلطانی، در تالش چهار شرکت تعاونی پره صیادی فعال است و 200 صیاد در آنها فعالیت می کنند و به طور میانگین سالیانه 119 تن ماهی در این شهرستان صید می شود.
ماهی خاویار، کمیاب و صید آن برای صیادان مهم است و دریای خزر به عنوان مهمترین منبع این نوع ماهی، بیش از 90 درصد خاویار جهان را تامین می کند.
همچنین بر اساس گزارش خبرنگار ایرنا در آستارا ، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: یک قطعه پرنده بحری مصدوم توسط یک شهروند دوستدار طبیعت برای مداوا به این اداره تحویل داده شد.
محمدرضا روشنی اظهار داشت: این پرنده که به علت برخورد با موانع فیزیکی از ناحیه بال آسیب دیده و در محدوده شهر آستارا کشف شده بود، در مرکز اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان نگهداری می شود و بعد از بهبودی به طبیعت باز گردانده خواهد شد.
وی بیان کرد: امسال 12 قطعه پرنده مصدوم، توسط دوستداران طبیعت برای تیمار به اداره حفاظت محیط زیست آستارا تحویل داده شده است.
اورژانس پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا ، با یک دامپزشک و 2 همیار تجربی فعال است و انواع پرندگان نظیر پلیکان، قو،شکاری، حواصیل، اگرت، باکلان بزرگ، مرغابی سرسبز، خوتکا و جغد در آن تحت درمان قرار می گیرند.
بحری پرنده ای شکاری از خانواده شاهین با جثه متوسط و شبیه شاهین معمولی است و دم بلندتری دارد و در غرب آسیا و شمال آفریقا زندگی می کند. این پرنده در ایران نیز یافت می شود و مناطق نیمه بیابانی، صخره ها و تپه های باز و خشک زیستگاه بحری است.
شهرستان های تالش و آستارا به ترتیب در 110 و 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع هستند.
خبرنگاران: سیدمحمدی - یوسف هدایتی
7105 / 7124 /7106/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.