به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا؛ مصطفی سالاری در نشست کارگروه تخصصی آمایش سرزمینی در رشت ،اقدامات صورت پذیرفته سه ماهه در زمینه آمایش سرزمینی استان را ارزشمند توصیف و خاطرنشان کرد: به هر میزان دستگاه‌ها اطلاعات دقیق‌تری را برای تدوین آمایش سرزمینی استان ارائه دهند قطعاً تحلیل‌های بهتری در بخش‌های مختلف صورت خواهد پذیرفت.
وی با بیان اینکه در صورت نیاز نقشه برداری هوایی در استان نیزباید شکل گیرد، افزود: تهیه نقشه هوایی موجب خواهد شد تا تمامی اصلاحات بر روی نقشه واحد ثبت ، تبادل اطلاعات راحت‌تر و مطالعات آمایش سرزمینی نیز برروی آن انجام گیرد.
سالاری اقدامات و مشارکت صورت گرفته در تهیه سند آمایش سرزمینی را میدوار کننده خواند و تاکید کرد: باید نحوه بهره‌گیری از نخبگان جامعه را ساماندهی و از این ظرفیت بهره گیریم.
وی اظهار داشت: ارائه تلفیق برنامه‌های راهبردی درخواستی از سوی دستگاه‌ها در شورای برنامه ریزی در حقیقت نوعی آمایش است که وضعیت استان در بخش‌های مختلف را تبیین خواهد کرد .
نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد: آمایش سرزمینی ، تعارض بین سند بخشی را استخراج و راهکار ارائه خواهد داد.
سالاری با بیان اینکه باید از تمامی ظرفیت‌ها در جهت تهیه این سند بهره گیریم بر ضرورت همراهی دستگاه‌ها در تدوین سند آمایش تأکید کرد.
استاندار گیلان متذکر شد : مسئولان امر از هم اکنون باید در بحث تلفیق این برنامه‌ها آماده باشند.
وی در ادامه با بیان اینکه باید با دید آینده پژوهی و سناریو نگاری دریابیم که در مسیر توسعه استان چه راهی را طی و احتمالات را استحصال کنیم ، گفت: پس از تحلیل وضع موجود ، سناریو نگاری و در نظر گرفتن احتمالات باید احتمال قوی را انتخاب و طراحی و ترسیم فعالیت‌ها را جهت‌دهی کنیم.
استاندار گیلان راهبرد را مأموریت فعلی در تهیه آمایش سرزمینی استان دانست و افزود: بعد از آن باید در سطح کلان جهت دهی‌ها هماهنگ شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه با تهیه سند آمایش سرزمینی می‌توانیم در ادامه کار منسجم‌تر از وضع موجود کار کنیم ، خاطرنشان کرد: باید کارگروهی با ساختار مطالعات راهبردی یکسان شکل گرفته تا موضوعات بخشی در آنجا بررسی و هماهنگی های لازم صورت گیرد .
به گزارش ایرنا ، سند آمایش سرزمین به معنای سند و نقشه راهی برای بهره‌برداری بهینه از امکانات در راستای بهبود وضعیت مادی و معنوی و در قلمرو جغرافیایی خاص است.در این طرح مزیت‌های فضای طبیعی، اجتماعی و اقتصادی، ساماندهی و نظام بخشی می‌شود. این کار با هدف ایجاد رابطه منطقی بین توزیع جمعیت و انجام فعالیت‌ها در پهنه سرزمین با توجه به ویژگی‌های فضایی مناطق است.
استان گیلان با مساحت افزون بر 14 هزار کیلومتر مربع دارای 16 شهرستان و دو ونیم میلیون نفر جمعیت می باشد.
دریافت خبر: سلیمانی**انتشار دهنده: بابایی
7296 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.