به گزارش ایرنا، داریوش اشکانی پور یکشنبه شب در همایش گرامیداشت هفته استاندارد در رشت، به شعار امسال سازمان جهانی استاندارد به عنوان استانداردها شهرها را هوشمندتر می کنند، اشاره کرد و افزود: این شعار دلالت دارد بر تاثیر رعایت و بکارگیری موازین استانداردها در بخش های تولید کالا ، خدمات شهری و در برگیرنده حوزه های مهمی همچون فناوری اطلاعات و انرژی مدیریت پسماند است.
وی گفت: اگر برای بهره وری هر چه بیشتر خدمات شهری و ارتقای آن جهت ارائه به مردم تلاش داریم ، می بایست مدیریت شهری یکپارچه داشته و با رعایت و بکارگیری استانداردهای اختصاصی و مرتبط موجب هوشمند ترشدن شهرهای مان باشیم و این ، فقط با تعامل و همکاری محقق خواهد شد.
اشکانی پور با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و بند 24 اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: استاندارد برای پوشش سراسری گام های بلندی را در این رابطه برداشته و طی سه سال گذشته 34 هزار و 574 مورد استاندارد که 13 هزار مورد آن، معادل یک سوم طی سه سال اخیر صورت گرفته در کشور انجام شده است.
به گفته اشکانی پور، همچنین رتبه ایران از بین 163 کشور عضو سازمان ملی استاندارد به رتبه 23 ارتقاء یافته است.
وی تصریح کرد: 2 هزار و 688 مورد بازرسی صنفی، یک هزار و 500 مورد بازرسی از زمین و شهربازی ها و یک هزار و 622 مورد بازرسی از آسانسورها و برخورد با متخلفان عرضه کننده کالا و خدمات در استان گیلان انجام شده است.
اشکانی پور با بیان اینکه 11 دفتر استاندارد سازی نیز در هشت دانشگاه مستقر در استان وجود دارد، گفت: تدوین 74 مورد استاندارد ملی نیز در استان انجام شده و مصصم هستیم تا گام های هدفمندی را در راه مشارکت تدوین استانداردهای ملی که عزم ملی می طلبد، برداریم.
در پایان این مراسم از چهار واحد تولیدی نمونه استاندارد و 11 مدیر کنترل کیفیت واحدهای تولیدی در گیلان تجلیل شد.
گیلان دارای دو هزار و 600 واحد صنعتی فعال است.
22 مهرماه روز جهانی استاندارد و از 22 تا 28 مهرماه، هفته استاندارد نامگذاری شده است.
خبرنگار: مریم سلیمانی ** انتشاردهنده:کبیری
7296/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.