معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی از بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی بازدید کردند .

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ؛ دکتر صفرزاده از بخش های مختلف واحد از جمله مرکز رشد واحدهای فناوری کشاورزی، معاونت پژوهشی، مجتمع آموزش عالی وتحقیقاتی جهاد دانشگاهی واحد بازدید به عمل آورد .

معاون استاندار آذربایجان غربی، در جریان این بازدید گفت: جهاددانشگاهی یکی از زینت های زیبنده علمی کشور است و این نهاد در استان علم را به شکل جهادی با عمل توام کرده است و این برای آذربایجان غربی یک مزیت است .

وی گفت: جهاددانشگاهی استان با امکانات محدود خود و با اتکا به درآمدهایش چنین ظرفیت علمی و کارآفرینی را برای منطقه ایجاد کرده است که باید ضمن حمایت علمی این مدل جهادی بسط و گسترش یابد تا زمینه های اشتغال زایی علمی هر چه بیشتر فراهم شود .

معاون همانگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: جهاددانشگاهی تعهد و تخصص را متعهدانه در آمیخته و همواره برای منطقه ارزش آفرینی کرده است .

وی گفت: بهبود و ارتقا فضای کسب و کار از اولویت‌های برنامه‌های اقتصادی استان می‌باشد.

صفرزاده افزود:دانش بنیان کردن اقتصاد آذربایجان غربی از سوی دانشگاه ها و مراکز علمی و طراحی مدل ارتباطی با صنعت استان و تعامل جهت رفع نیاز منطقه و توجه علمی به فروش محصولات و بازار و مباحث بسیار مهم آن راهبردی است که  آذربایجان غربی را در جایگاهی که شایسته اش است قرار می دهد .

وی گفت: تجاری سازی پژوهش در آذربایجان غربی  نیازمند توجه ویژه از سوی دانشگاهیان است .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت: دو مقوله صنعت و دانشگاه به عنوان اضلاع مهم اشتغال هستند که رویش و رشد علمی اصولی شرکت های تجاری دانشگاهی و آموختن علم بازار بر اساس واقعیت های بازار هدف با تشکیل تیم های تخصصی در شرکت ها قطعا منجر به اشتغال زایی علمی پایدار می شود .

معاون استاندار آذربایجان غربی گفت: باید از داشته هایمان به ناداشته هایمان بوسیله پنداشته هایمان با تلاش ، تفکر و تعامل برسیم و ظرفیت ها را تجمیع، مدیریت و ارتقاء دهیم .

صفرزاده بر لزوم حمایت دانشگاهها و مراکز علمی استان از ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان تاکید و خاطرنشان کرد: بر اساس تاکید استاندار، حمایت از تاسیس و توسعه شرکت های دانش بنیان در راستای تحقق و دستیابی به اقتصاد دانش بنیان و کاربردی کردن ایده های برتر نخبگان و همچنین اشتغالزایی و کارآفرینی برای جوانان و فارغ التحصیلان از اولویت های مدیریت ارشد استان است و در این راستا لازم است دانشگاهها و مراکز علمی هم بصورت جدی پای کار بیایند .

وی گفت: با توجه به اهمیت احیای دریاچه ارومیه و ضرورت بهره گیری از نظرات کارشناسان و نخبگان علمی، باید از ظرفیت دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش بنیان کشور بیشتر بهره گیری کرد .

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی گفت:طرح های پژوهشی و ایده های تحقیقاتی محققان استان مورد حمایت استانداری و مسئولان است تا مسیر نخبه پروری مسطح تر شده و شاخص های استان در این حوزه ارتقا یابد .

وی گفت: باید فضایی فراهم شود که در آن اساتید و دانشجویان و پژوهشگران با انگیزه ای مضاعف در جهت رشد، توسعه، ترقی، شکوفایی و همچنین ایجاد تحول در شاخص های توسعه استان تلاش کنند .

وی در ادامه، ضمن تبیین اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تمامی دیدارهای خود بر اهمیت و ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور تاکید داشته اند لذا تمامی مسئولان به ویژه در استان باید مولفه های تحقق اقتصاد مقاومتی را در اقدامات، تصمیمات و برنامه ریزیها لحاظ نمایند.

معاون استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه موضوع مهم  و اصلی کاربردی کردن پژوهش هاست افزود: دانش بنیان کردن اقتصاد راهی جز رشد و توسعه مراکز رشد و پارک های علم و فن آوری و تعامل دوسویه آنها  با صنایع  و بازار ندارد و جهاددانشگاهی آذربایجان غربی دارای شرکتهایی در مرکز رشد است که واقعا در این مسیر حرکت می کنند و این برای استان یک مزیت است .

در ابتدای این بازدید دکتر ولی عاقلی رییس جهادانشگاهی آذربایجان غربی گفت: جهاددانشگاهی بر اساس مدل جهادی اش بعد از عمل و تحقق موفقیت آمیز ایده هایش به ترویج و تبلیغ و طرح ابداعی موضوع می پردازد لذا طرح ها و مدل های ابداعی ارایه شده این نهاد در استان و کشور همیشه مدل موفق علمی فرهنگی آموزشی و کارآفرینانه قابل الگوگیری در جامعه است.

وی گفت: دغدغه جهاد دانشگاهی تمرکز بر روی کارهای اساسی به زمین مانده و علمی مورد نیاز مردم و جامعه است و در هر جا که مسئولیتی به جهاددانشگاهی سپرده شده است با روحیه جهادی توام با تخصص بدون استثنا سربلند از آن بیرون آمده است.

رییس جهادانشگاهی آذربایجان غربی گفت : جهادگران دانشگاهی در مرحله اول روحیه فرهنگ جهادی را در خود می بینند و سپس افتخار جهاد علمی را در این نهاد مقدس تجربه می کنند و این مدل همکاری، نکته کلیدی موفقیت های ملی و  بین المللی جهاد دانشگاهی است که همیشه مورد تمجید مقام معظم رهبری بوده است چرا که فرهنگ جهادی در متخصصان این نهاد جوهرا نهادینه شده است.

وی گفت : جهاددانشگاهی اساسا یک نهاد مقدس علمی خلاق و کارآفرین است چون با اتکا به بودجه بسیار محدود دولتی مدیریت می شود  رسالت متعالی خود را ضمن ارزش آفرینی برای جامعه و مردم در راستای مدیریت مجموعه برای درآمدزایی و توسعه فعالیت های این نهاد می بیند و همه خدمات تخصصی و فرهنگی و مطالعات علمی و آموزشی تخصصی جهاد دانشگاهی با کمترین هزینه تمام شده برای دستگاهها و مردم با کیفی ترین حالت مشابه  ارایه می شود و خروجی آنها همیشه مورد رضایت مردم و دستگاهها بوده است لذا باید الگوی مدیریتی و جهادی در سطح کشور به تمامی دستگاهها تسری یابد .

وی ادامه داد: خدمات تخصصی آزمایشگاههای معتمد در حوزه استاندارد و محیط زیست و آب و کشاورزی و دستگاههای تخصصی این نهاد اصلا قابل قیاس در بسیاری از حوزه ها با آزمایشگاههای مشابه کشوری نیست چرا که بخاطر حساسیت این حوزه و ارتباطی که با سلامت مردم دارد سعی شده آزمایشگاههای این نهاد با بکارگیری اعضای هیات علمی متخصص و تجهیز مدرنترین دستگاهها به ارائه خدمت در سطح منطقه و حتی کشور بپردازند اما ضمن تقدیر از دستگاههای همکار باید بعضی از دستگاههای استانی نیز بر اساس واقعیت های علمی و نتایج علمی دقیق  آزمایشگاههای جهاددانشگاهی استان از این ظرفیت بر مبناها و ملاک های علمی و حل واقعی تهدیدهای جامعه همکاری بیشتری نمایند چراکه این حوزه جامعه بسیار حساس و نیازمند نظارت و بهره مندی از خدمات تخصصی و فوق تخصصی هر چه بیشتر است.

دکتر عاقلی گفت: جهاددانشگاهی دارای آزمایشگاهی است که دارای نیروی انسانی هیات علمی متخصص در سطح دکتری و مطرح در سطح کشور و حوزه بین المللی است در حالیکه چنین آزمایشگاهی با این تجهیزات و خصوصا نیروی انسانی و هیات علمی قوی در سطح کشور که صرفا خدمات تخصصی ارایه نمایند بسیار معدود و محدود است و این سبب شده از سایر استانها طرح های مطالعاتی در حوزه استانداردهای مختلف و خدمات تخصصی برای معاونت پژوهشی این نهاد اخذ قرارداد شود .

این عضو هیات علمی جهاددانشگاهی  گفت: مرکز رشد جهاددانشگاهی آذربایجان غربی  جز رتبه برتر ملی مراکز رشد کشور در سال گذشته در سطح ملی انتخاب شده است و کمتر مرکز رشدی وجود دارد تا فاصله ایده علمی و تحقق آن  تا بازار را تا به این حد کم کرده باشد در حالیکه شرکت های مرکز رشد جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با حمایت های هدفمند و علمی آموزشی مادی و فیزیکی و... این نهاد توانسته اند با رویکرد مطالعاتی و مدل علمی محصولات خود را در عین توسعه توامان بر اساس یافته های علمی تخصصی اشان به بازار نیز ارایه نمایند و در عین حال برای چندین نفر فارغ التحصیل منطقه نیز فعلا در مرحله اول اشتغال ایجاد نمایند

رئیس جهادانشگاهی آذربایجان غربی آمادگی این نهاد را برای طراحی اجرا و انجام طرح های مطالعاتی پژوهشی و  اجرایی در حوزه های علوم پایه و انسانی برای موضوعات و چالش های استان و منطقه و موضوعات مورد نیاز دستگاهها و در حوزه آموزشی تخصصی  و فوق تخصصی حوزه های مختلف و خدمات تخصصی آزمایشگاهی  وآنالیز و طراحی و اجرای  رویدادهای فاخر فرهنگی استانی و ملی علمی و چاپ کتب دانشگاهی و طرح های نظرسنجی و افکارسنجی و ارایه خدمات تخصصی پزشکی و سلامت کارکنان و خانواده آنها بصورت جمعی و دوره ای در بحث دیابت با کمترین هزینه بصورت دوره ای در راستای بهره مندی مردم و دستگاهها از برکت علمی این نهاد انقلابی با کمترین اعتبار اعلام کرد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.