به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا ، توسعه هر رشته ورزشی نیازمند فراهم شدن بستر و امکانات مخصوص آن رشته است که متاسفانه این وضعیت در برخی از مواقع برای ورزشکاران فراهم نمی شود.
آستارا با داشتن 34 هیات ورزشی، یکی از شهرستان های مهم عرصه ورزش گیلان محسوب می شود اما برخی از این هیات ها نظیر موتور سواری و اتومبیلرانی با وجود جذب ورزشکاران و ساماندهی آنها، از نبود امکانات رنج می برند.
آرش آتش پنجه از ورزشکاران فعال رشته موتور سواری آستارا در این خصوص گفت: با هزینه شخصی، 410 میلیون ریال برای خرید موتور کراس 450، هزینه کرده ام ولی نبود پیست مناسب باعث شده تا تمرین های خودم را در زمین های ناهموار مناطق جنگلی و نوار ساحلی با وجود تمام خطرات انجام دهم.
وی افزود: بسیاری از ورزشکاران این رشته در شهرستان آستارا از وضعیت مشابه وضعیت من برخوردار هستند و برغم داشتن موتور و اتومبیل با کیفیت از بستر مناسب برای انجام تمرین و مسابقه برخوردار نیستند و این در حالی است که بسیاری از شهرستان های گیلان نظیر تالش و انزلی دارای پیست مناسب موتورسواری و اتومبیلرانی هستند.
اصغر اکسیر رئیس هیات موتور سواری و اتومبیلرانی شهرستان آستارا نیز گفت: 20 ورزشکار در رشته موتور سواری و 30 ورزشکار در رشته اتومبیلرانی در شهرستان آستارا فعالیت می کنند.
وی افزود: علی پرورش، رسول نجفی، امیر کرمزاده، حامد کهن و کوروش سعادتی از ورزشکاران آستارایی هستند که در سال های اخیر مقام های استانی و کشوری را در رشته های موتور سواری و اتومبیلرانی کسب کرده اند ولی به علت نبود بستر مناسب، انگیزه ای برای فعالیت بیشتر ندارند.
وی خواستار رسیدگی مسئولان و متولیان ورزش به این رشته پرهیجان شد و تصریح کرد: با اختصاص زمین مناسب می توان شرایط بهتری را برای موفقیت بیش از پیش ورزشکاران این رشته فراهم کرد.
وحید خاصی پور رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا نیز گفت: از 34 هیات ورزشی در شهرستان آستارا، 25 هیات فعال است و هیات موتور سواری و اتومبیلرانی جزو هیات های فعال است.
وی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در این رشته ورزشی در شهرستان آستارا، زمینی به مساحت یک هکتار در حوالی جاده سلامت واقع در ضلع شرقی نوار ساحلی آستارا در نظر گرفته شده است و با هماهنگی دستگاه های مرتبط پس از سپری کردن مراحل قانونی به پیست موتور سواری و اتومبیلرانی تبدیل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: شهرستان آستارا در صورت برخورداری از پیست استاندارد موتور سواری و اتومبیلرانی می تواند به یکی از قطب های این رشته پرطرفدار ورزشی در گیلان تبدیل شود.
خاصی پور ادامه داد: امروز(پنجشنبه) با حضور ورزشکاران و مسئولات هیات های ورزشی آستارا در کانون شطرنج، از روسای هیات های بازی های بومی و محلی، کوهنوردی، والیبال، کاراته و موتور سواری و اتومبیلرانی به خاطر جذب و ساماندهی قابل توجه ورزشکاران این شهرستان در سال 95، تجلیل شد.
شهرستان آستارا در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده و سه هزار و 500 ورزشکار با برخورداری از بیمه ورزشی در این شهرستان ساماندهی شده است.
گزارش: یوسف هدایتی ** انتشار : نصراله ابراهیمی
7105 / 7124/6070
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.