به گزارش خبرنگار ایرنا، رئیس اداره ورزش و جوانان آستارا عصر چهارشنبه در این جشنواره فرهنگی در ساحل پشت بازار ساحلی این شهرستان گفت: بازی های بومی و محلی آستارا ریشه در فرهنگ و آداب و رسوم مردم این منطقه دارد.
وحید خاصی پور افزود: زمانی در این شهرستان بیش از یکصد بازی محلی اجرا می شد اما در حال حاضر بسیاری از بازی ها برای نسل های سوم و چهارم ناشناخته است.
وی ایام نوروز را فرصتی برای معرفی ظرفیت های فرهنگی این شهرستان عنوان و اضافه کرد: با توجه به اینکه گردشگران زیادی از جاذبه های مختلف آستارا به خصوص نوار ساحلی دیدن می کنند، برگزاری چنین برنامه هایی می تواند تاثیر عمیقی در اعتلای فرهنگ این شهرستان داشته باشد.
وی تصریح کرد: کمربند بازی، لی لی، طناب کشی و هفت سنگ بخشی از بازی های محلی آستاراست که با ترویج آن در قالب جشنواره های فرهنگی می توان به احیای دوباره آنها برخاست.
خاصی پور با بیان اینکه با برگزاری چنین برنامه‌های جدید فرهنگی بهتر می‌توان نسل امروز را متوجه آئین‌های اصیل نسل‌های گذشته کرد، گفت: با ارتقاء کیفیت خدمات می‌توان نشاط اجتماعی و رضایت عمومی را ایجاد و ماندگاری بیشتر گردشگران نوروزی را فراهم کرد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا نیز در این جشنواره گفت: علاوه بر بازار ساحلی، باید جذابیت های فرهنگی دیگری نیز برای گردشگران نوروزی در شهرستان فراهم کرد.
پردل امیری نژاد ادامه داد: تفاوتی که این جشنواره با جشنواره های سابق آستارا داشت، حضور و مشارکت مستقیم مردم و گردشگران در بخش های مختلف آن بود که جذابیتش را دو چندان کرد.
نوروز خوانی، نقالی شاهنامه، اجرای موسیقی سنتی، طناب کشی و تجلیل از تعدادی از فعالان فرهنگی آستارا از بخش های این جشنواره بود.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان با میزبانی چند میلیون مسافر در سال و تردد بیش از 800 هزار گردشگر داخلی و خارجی از مرز آن، جزو 20 شهر گردشگرپذیر کشور است.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.