به گزارش خبرنگار ایرنا ، سعید بیک روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد افزود: هیچ مشکل مالی برای برگزاری مسابقات نداریم و اگر زمین کافی داشته باشیم خیلی از مسائل ورزش سوارکاری استان قابل حل است.
وی ادامه داد: برای توسعه و گسترش ورزش سوارکاری به برخی از زیر ساخت ها نیاز است و قطعا داشتن مکان ملکی و فضاهای مناسب در یزد و مناطق و شهرستان های تابعه آن در ارتقای این ورزش خیلی موثر است.
رئیس هیات سوارکاری استان یزد گفت: هم اکنون برای برگزاری مسابقات تنها یک مجتمع سوارکاری در محل صفائیه وجود دارد که میدان کورس آن استاندارد نیست و تکمیل نشده است.
بیک گفت: برای تکمیل مجتمع سوارکاری صفائیه بمنظور برگزاری مسابقات و تمرینات علاقمندان باید اقدام های لازم انجام گیرد تا شاهد گسترس این ورزش بصورت جدی باشیم .
وی افزود: استان یزد در سطح کشور جزو قطب های پرورش اسب و ورزش سوارکاری محسوب می شود و قطعا وضعیت موجود از لحاظ زیر ساخت ها به هیچ وجه شایسته آن نیست.
رئیس هیات سوارکاری استان یزد اظهار داشت: برگزاری مسابقات کشوری ، آموزش و توجه به باشگاه ها جزو برنامه های مهم این هیات در سالجاری است که با جدیت پیگیری می شود.
بیش از 6هزار راس اسب در 300 مرکز پرورش استان یزد وجود دارد .
طی سال های گذشته مسابقات زیبایی اسب و همچنین کورس های بهاره و پاییزه اسب دوانی کشوری در استان یزد برگزار شده است .
استان یزد 47 هیات ورزشی دارد .
7536/ 5054 خبرنگار:کاظم سبحان زاده**انتشار: بهنام احمدی *
irnayazdd@
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.