سرهنگ امیر طالبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در لاهیجان افزود: بیشترین علت تصادفات درون شهری به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی و مقررات توسط عابران پیاده و موتورسیکلت سواران صورت می گیرد و به عابران پیاده توصیه می شود در تاریکی با لباس تیره حرکت نکنند و با توجه به کوتاه بودن روزها و بیشتر بودن تاریکی هوا در طول شبانه روز ، از تردد با لباس های تیره در جاده ها خودداری کنند .
وی تاکید کرد: عابران پیاده نباید در هر شرایطی لباس تیره بپوشند زیرا لباس تیره در هنگام تاریکی دید کافی ندارد و حادثه ساز می شود.
طرهنگ طالبی ادامه داد: در صورتی که رانندگان موتورسیکلت گواهینامه داشته باشند ، کلاه ایمنی بر سر بگذارند و مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند ، موتورسیلکت و دوچرخه می توانند وسیله مناسبی در شهرها باشند.
جانشین راهور گیلان گفت: خانواده ها هم باید جوانان خود را کنترل کنند و همه موارد را به پلیس نسپارند زیرا بسیاری از تصادفات و آمدو شد ها از دید پلیس پنهان می ماند.
سرهنگ طالبی با اشاره به اینکه حدود سه میلیون موتور سیکلت در استان گیلان وجود دارد افزود: علت بیشتر تصادفات با موتورسیکلت، عدم توجه به جلو و رعایت نکردن فاصله طولی است .
وی تصریح کرد: طی شش ماه نخست سال جاری 27هزار موتورسیکلت توسط پلیس راهنمایی و رانندگی در این استان توقیف شده است .
به گفته سرهنگ طالبی ، تصادفات رانندگی در ایران پس از بیماری های قلبی و عروق، دومین عامل مرگ و میرها را تشکیل می دهد که تصادفات با موتور سیکلت نیز در این زمینه نقش مهمی دارند.
خبرنگار: نظرپور **انتشاردهنده: کبیری
6029/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.