به گزارش ایرنا، سرهنگ همایون شریفی روز چهارشنبه در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک در شهرستان ساوجبلاغ افزود: دانش‌آموزان به عنوان همیاران پلیس نقش قابل توجهی در آموزش فرهنگ رانندگی بر عهده دارند.
وی بیان کرد: حضور دانش آموزان در کنار والدین حین سفرها موجب شده تا قوانین راهنمایی و رانندگی از جانب والدین مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
شریفی گفت: طرح همیار پلیس یک ظرفیت بسیار خوب است و باید از توانایی دانش آموزان در راه امنیت و سلامت استفاده کنیم.
شریفی افزود: تا سال 84 ما هر سال روند افزایشی تصادفات را در کشور داشتیم به طوری که در سال 84 تعداد 29 هزار تصادف منجر به فوت رخ داد اما از سال 85 با اجرای طرح همیار پلیس و فرهنگ یاران ترافیک خوشبختانه هر سال شاهد کاهش تصادفات هستیم.
فرماندار ساوجبلاغ نیز در این همایش گفت : پلیس سازمانی است که زمان و مکان برایش مفهوم ندارد، پلیس شب و روز و همواره در خدمت مردم است و باید از این خدمت نه در هفته نیروی انتظامی بلکه در طول سال از خدمات پلیس قدردانی شود.
ابوالقاسم پالیزگیر گفت: اگر ما امنیت و آرامش داریم همه مدیون خدمات پلیس است که برای جامعه آرام و دور از چالش تلاش می کنند.
پالیزگیر آموزش را مهم بیان کرد و گفت اگر ما بخواهیم جامعه ای عاری از ناهنجاری داشته باشیم باید سراغ کودکان برویم تا فونداسیون جامعه را به درستی بنا کنیم .
وی با بیان اینکه 50 هزار دانش آموز و دو برابر این تعداد والدین شهرستان ساوجبلاغ وجود دارد افزود باید این جمع از همان ابتدا در معرض آموزش قرار بگیرند .
پالیز گیر گفت تداوم همراهی پلیس با آموزش و پرورش می تواند نوید یک جامعه متعالی را برای ما داشته باشد
وی در خصوص پلیس راهور و تلاش آنان برای ترافیک راحت و آموزش به دانش آموزان گفت : با راه اندازی مجموعه شهرک ترافیک بسیاری از دانش آموزان در کودکی با قانون ترافیک وحمل و نقل آشنا می شوند و این آشنایی باعث فرهنگ سازی و کم شدن آسیب های ناشی از تصادف در آینده خواهد شد.
فرماندار ساوجبلاغ از پلیس راهور در شورای ترافیک قدر دانی کرد و گفت رفع 19 نقطه حادثه خیز با کارشناسی پلیس راهور بوده که باعث شده حوادث تصادف در سال جاری کاهش عمده ای در این نقاط داشته باشد.
وی افزود: اصلاح نقاط هندسی در شهرها که با پیشنهاد پلیس اجرایی شده کاهش تصادف را در پی داشته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان ساوجبلاغ در این آئین با گرامیداشت هفته ناجا و روز راهور ، اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک ، ارتقا فرهنگ ترافیکی جامعه هدف (دانش آموزان ) می باشد.

سرهنگ حسن نوری زاده گفت : پلیس راهور در خصوص تعامل و آموزش در مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی برنامه‌های ویژه‌ای دارد و آموزش با جدیت دنبال می‌شود.

وی به جایگاه ویژه آموزش در بین دانش آموزان اشاره کرد و گفت: با توجه به شاخص‌ها و آمارها، نقش آموزش تئوری و عملی و آموزش دانش‌آموزان در کاهش تلفات ناشی از تصادفات به خوبی ملموس است.

رئیس پلیس راهور شهرستان ساوجبلاغ افزود : به همین منظور ما تفاهم نامه ای مابین پلیس و آموزش وپرورش منعقد کرده ایم تا به صورت مستمر با برگزاری برنامه‌های اموزشی به صورت تئوری و عملی و با نهادینه‌سازی فرهنگ ترافیک، زمینه را برای کاهش حوادث در این بخش فراهم سازیم.

سرهنگ نوری زاده افزود : براین اساس 200 همیار پلیس به همیاران پلیس گذشته اضافه شده و سعی کرده ایم ایمنی دانش آموزان را از هر طریقی اعم از ساماندهی سرویس مدارس و غیره فراهم نماییم.

وی بابیان اینکه در حوزه زیربنایی و زیرساختی ترافیکی اقدامات خوبی انجام شده گفت : خوشبختانه اکثر مصوبات شورای ترافیک شهرستان اجرایی شده و گواه آن کاهش نقاط حادثه خیز از 11 نقطه به 3 نقطه می باشد.

سرهنگ نوری زاده در پایان از شهرداران خواست در حوزه ترافیک‌بیشتر ورود کنند چرا که اگر ترافیک درست مدیریت شود قطعا شهری عاری از خطر خواهیم داشت .
در پایان این همایش از فرهنگ یاران ترافیک و همیاران پلیس تقدیر شد.
6155/ 1535 خبرنگار: حکیمه کشاورز** انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.