فرماندار رودبار گفت: از قابلیت‌ها و جذابیت‌های گردشگری رودبار باید برای ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار بهره بگیریم.

به گزارش ایلنا، اسماعیل میرغضنفری در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان که با حضور نماینده رودبار و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد گفت:  داشتن اقلیم های مختلف، نمادها ابنیه و وجود جاذبه های تاریخی، طبیعی، مذهبی و فرهنگی، جشنواره های مختلف گلدهی سوسن چلچراغ، انار انبوه و برداشت زیتون ، آیین ها و مراسمات مختلف همانند علم واچینی شاه شهیدان و 28 صفر همراه با جنگلها، مراتع و ییلاقات خوش آب و هوا از استعداد بالای این شهرستان برای جذب توریست و گردشگر نشان دارد. 
فرماندار رودبار سرو هزار ساله هرزویل، قله درفک، تپه‌های باستانی مارلیک وکلورز ، پل خشتی لوشان و انبوه، غار دربند رشی، امامزادگان واجب‌التکریم، سدهای سفیدرود و آیت‌اله بهجت حاشیه زیبای آنها و در‌ختان همیشه سرسبز زیتون شهرستان رودبار را زمینه مناسب جذب گردشگران و مسافران دانست و یادآور شد" برای نیل به این مهم باید از انرژی سرشار جوانان و طراحان و سرمایه گذاران علاقمند استفاده کنیم.
وی همچنین عبور میلیون‌ها مسافر و گردشگر از رودبار را فرصت مغتنمی برای دید و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان دانست و گفت: وجود تابلوهای راهنما و نصب شناسنامه این مناطق زیبا، بکر و گردشگر پذیر حداقل کاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی به دو طرح تهیه شده گردشگری در روستاهای اسطلخ جان و دیورش اشاره کرد و گفت: این دو طرح که توسط جوانان خوش فکر و با استفاده از امکانات موجود و طبیعی منطقه تهیه شده،نیازمند حمایت و همراهی مسئولان هستند. زیرا هیچگونه تخریب منابع طبیعی را در پی ندارند و به محیط زیست هم آسیب نمی رسانند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی هم این شهرستان را با اشاره به وجود اقوام و اقلیم های مختلف، مناطق مختلف گردشگری و تنوع محصولات کشاورزی ایران کوچک دانست و گفت: همکاری و همدلی مسئولان مرتبط را برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌های مناسب خواستاریم.

منوچهر جمالی با بیان اینکه هدف ما آسیب رساندن به جنگل و مرتع، آلوده ساختن محیط زیست و از بین بردن کشاورزی نیست از مدیران این دستگاهها در شهرستان خواست با همکاری ادارات کل به نتایجی مثبت، ماندگار و به نفع مردم برسند تا با فراهم سازی اشتغال بومی و زیرساختهای مناسب زمینه بازگشت جوانان و شهروندان رودباری را فراهم کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم در این نشست از ایجاد سایت موزه تاریخی مارلیک در رودبار خبرداد و گفت: این پروژه بزرگ که در قالب اعتبارات ملی انجام می شود فرصت مغتنمی برای تبدیل این منطقه به جاذبه بین المللی است.

رضا علیزاده طبیعت گردی و بوم گردی را در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دولت دانست و گفت: پروژه‌های منجر به اشتغالزایی و توسعه شهرستان مورد حمایت میراث فرهنگی قرار می گیرد.

وی به استعداد بالقوه گردشگری دیورش و تلاش برای رفع موانع آن در کارگروه رفع موانع تولید استان اشاره کرد و گفت: اگر بسترهای زیرساختی و زیربنایی مناسب دیورش فراهم گردد این روستا به موقعیت ممتاز در شهرستان و استان تبدیل می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.