به گزارش ایرنا، ' کرمعلی قندالی ' روز سه شنبه در جمع عشایر شهرستان چادگان افزود: عشایر کشورمان باید بگونه ای عمل کنند که موجب تعریف و تمجید گردشگران از توان و ظرفیت های عشایر شود.
وی افزود: ‌نباید از توانمندی های عشایر برای رونق اقتصاد کشور در زمینه های مختلف غافل شد زیرا عشایر با تولیدهای خود در راستای تامین گوشت قرمز و لبنیات، به اقتصاد کشور کمک می کنند.
رئیس سازمان امور عشایر کشور بااشاره به ظرفیت های گردشگری بخش چنار رود شهرستان چادگان گفت: باید زمینه توسعه گردشگری در بخش چنار رود چادگان فراهم شود تا گردشگران با مراجعه به این شهرستان و بخش چنار رود از جاذبه های گردشگری این منطقه دیدن کنند.
وی اظهارکرد: توسعه گردشگری در چنار رود و ورود گردشگران به این منطقه خوش آب و هوا موجب اشتغالزایی برای عشایر می شود.
قندالی درباره بیمه اجتماعی عشایر نیز گفت: وظیفه داریم این موضوع را با جدیت دنبال کنیم و از عشایر هم می خواهیم که نسبت به بیمه محصولات و دام های خود غافل نشوند.
معاون فرماندار شهرستان چادگان نیز در این دیدار گفت: این شهرستان با یکهزار و 200 کیلومتر وسعت از مناطق غربی استان اصفهان و اشتغال بیشتر ساکنان آن، کشاورزی و دامداری است.
کورش موگوئی با بیان اینکه چادگان دارای 2 بخش مرکزی و چنار رود است افزود: حدود هفت هزار عشایر در تابستان در بخش چنار رود چادر می زنند.
موگوئی اظهار کرد: بخش چنار رود به عنوان یکی از بخش های آزمایشی استان اصفهان در حوزه اقتصاد مقاومتی و برای توسعه فعالیت های گردشگری، بومگردی و گیاهان داروئی انتخاب شده است.
شهرستان چادگان با 2 بخش مرکزی و چنار رود و با 35 هزار تَن جمعیت در 110 کیلومتری غرب اصفهان قراردارد.
عشایر استان استان با جمعیتی بیش از 53 هزار نفر در قالب 9 هزار و 605 خانوار از اردیبهشت هر سال از مناطق جنوبی کشور وارد مناطق ییلاقی این استان از جمله فریدونشهر، چادگان، سمیرم، شهرضا و دهاقان می شوند.
یک میلون واحد دامی عشایر استان اصفهان از حدود یک میلیون و 350 هزار هکتار از مراتع این استان تعلیف و سالانه حدود 10هزار تُن گوشت قرمز به بازار عرضه می کنند.
عشایر استان اصفهان همچنین سالانه 30 هزار متر مربع انواع صنایع دستی از جمله قالی، قالیچه، زیلو، حصیر، خورجین و دستکش معادل یک سوم صنایع دستی این استان را تولید می کنند.
ت/ع/7131/3011 ** تنظیم کننده: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.