سید داود حاج حسینی روز دوشنبه درگفت و گو با ایرنا، افزود: این تعداد خودرو در 2 دهستان قاهان و دستجرد تردد کرده و با اسکان در مناطق طبیعی، تفریجی و گردشگری این بخش به گردش و تفریح در روز طبیعت پرداختند.
وی اضافه کرد: بیش از 15 هزار کیسه زباله و همچنین بروشورهایی برای معرفی جاذبه های توریستی و گردشگری بخش خلجستان در اختیار مسافران قرار گرفت.
وی ادامه داد: 20 نقطه گردشگری بخش خلجستان برای اسکان مسافران و گردشگران مشخص شد و با برنامه ریزی هایی مردم به سمت این نقاط هدایت تا ضمن گردش و تفریح از خدمات آماده شده برای مسافران نیز استفاده کنند.
به گفته حاج حسینی، نیروهای انتظامی، امدادی و خدماتی نیز گشت ها و نیروهایی را در محل های اسکان مسافران مستقر کرده بودند تا در صورت بروز حادثه ای به سرعت وارد عمل شوند.
وی تصریح کرد: هیچ حادثه تصادف در بخش خلجستان و محورهای مواصلاتی آن در روز طبیعت گزارش نشده است.
سیزدهم فروردین ماه هر سال، روز طبیعت نامگذاری شده است، دراین روز، مردم به دشت، صحرا و باغ می روند تا آخرین روز عید را در طبیعت و در کنار سبزه، گیاه و آب روان چشمه ها و جویبارها بگذرانند.
وی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال همه دستگاه های خدماتی بخش خلجستان از جمله بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و نیروهای انتظامی و نظامی با آمادگی کامل به مسافران خدمات لازم را ارائه دادند.
حاج حسینی ادامه داد: در این مدت پنج هزار بروشور با عنوان «اقدام و عمل» پیرامون عملکرد دولت یازدهم میان مردم توزیع شد و همچنین روزانه به منزل تعدادی از روستاییان این بخش سرکشی صورت گرفت.
وی به ثبت نام کاندیداهای شوراهای شهر و روستا اشاره و بیان کرد: در مدت زمان تعیین شده 222 تن از 34 روستا برای کاندیداتوری در شوراهای اسلامی روستاهای بخش خلجستان ثبت نام کردند.
به گفته وی، 102 تن به عنوان نامزد شوراهای شهر و روستای بخش خلجستان انتخاب می شوند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی 29 اردیبهشت ماه 96 به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
بخش خلجستان با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل دو دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست.
ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد.
مردم این بخش در حوزه های کشاورزی و دامداری اشتغال دارند و بیشتر محصولات کشاورزی خلجستان توت، گردو، فندق، گیلاس و انگور است.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.