به گزارش ایرنا از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، محمدرضا بهرامی روز یکشنبه در گفت و گویی با اشاره به برنامه‌ ریزی‌های صورت گرفته برای پوشش امدادی مناطق گردشگری و تفرجگاه‌های این استان افزود: با عنایت به این که در روز 13 فروردین شهروندان قمی برای تفریح به مناطق خوش آب‌وهوا و تفرجگاه‌های کوهستانی استان قم مراجعه می‌کنند، معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر قم تمهیدات لازم برای امدادرسانی در صورت بروز حوادث احتمالی را تدارک دیده است.
وی با اشاره به این که تیم‌های عملیات ویژه این جمعیت به‌ صورت آماده ‌باش قرارگرفته ‌اند، ادامه داد: در استان قم 2 سد سنجگان و کبار وجود دارد که هر سال عده زیادی از شهروندان قمی برای تفریح به اطراف این سدها می‌روند. بر این اساس 2 تیم از غواصان مجرب هلال‌احمر در کنار این سدها مستقر خواهند شد تا در صورت بروز حادثه فورا وارد عمل شوند.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان قم ادامه داد: همچنین با توجه به حضور شهروندان در مناطق خوش آب‌وهوای کوهستانی در بخش‌های خلجستان و کهک تیم‌های نجات کوهستان این جمعیت نیز در مناطق یاد شده استقرار خواهند یافت. بالگرد جمعیت هلال‌احمر نیز در یکی از بخش‌های استان مستقر خواهد شد.
بهرامی با اشاره به این که طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی روز سیزدهم فروردین بارش باران را در استان شاهد خواهیم بود، بیان کرد: شهروندان باید به تذکرات پلیس، اورژانس و مدیریت بحران توجه کرده و حتما پیش‌بینی اسکان امن برای خود را داشته باشند. همچنین از اسکان در کنار و در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند تا ان شاء الله در آخرین ساعات تعطیلات نوروزی دچار مشکلات و سوانح نشوند.
1175 / تنظیم کننده و انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.