استاندار گیلان در جریان بازدید از محل احداث راه‌آهن رشت- قزوین، گفت: با توکل به خدا و تلاش جدی و پیگیرانه نسبت به تحقق وعده‌های دولت به ملت عمل می‌کنیم.

به گزارش ایلنا، مصطفی سالاری در جریان سفر به شهرستان رودبار که با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، فرماندار و نماینده شهرستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی صورت گرفت، با قدردانی از زحمات همه دست اندرکاران ملی و استانی این پروژه عظیم و تلاش‌های صورت گرفته از سوی استاندار سابق گیلان، خاطرنشان کرد: یقیناً اگر همگی با عزمی جدی جهت تکمیل این پروژه گام برداریم، می‌توانیم در موعد مقرر پروژه را تکمیل کرده و مردم را از این نعمت بزرگ که برکت آن به مردم کشور و متعاقبا استان خواهد رسید، بهره‌مند کنیم.

استاندار گیلان در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد موانع موجود را برطرف کنیم، تصریح کرد: پرداخت مطالبات پیمانکاران و متعاقب آن کارگران زحمتکش از مواردی است که باید در اسرع وقت برطرف گردد؛ در این خصوص پیگیری لازم صورت گرفته و انشاء ا... به زودی مرتفع خواهد شد.

دکتر سالاری ضمن اشاره به اهمیت تسریع در تکمیل پروژه راه آهن رشت- قزوین، یادآور شد: در جریان تکمیل پروژه بایستی به معیشت مردم رودبار نیز توجه‌شود؛ممکن است در اثر اجرای یک پروژه لطمات و محدودیت‌هایی به مردم مکان اجرای پروژه وارد شود که ما وظیفه داریم لطمات و معایب آن را در نظر گرفته و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه با توکل به خدا و تلاش جدی و پیگیرانه نسبت به تحقق وعده‌های دولت به ملت عمل می کنیم، اظهار داشت: بایستی هر چه زودتر از این مقطع عبور کرده و برروی پروژه راه آهن رشت به انزلی و آستارا متمرکز شویم؛ چرا که تکمیل این فرایند کارکردی ملی و بین‌المللی را در برخواهد داشت و با برقرار شدن کریدور شمال به جنوب شاهد رونق گردشگری در استان خواهیم بود.

وی اظهار کرد: این پروژه از اولیت‌های ملی است، عزم ما جدی است و انشاء ا... به زودی به نتیجه مطلوب دست پیدا خواهیم کرد.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت پروژه آزاد راه رشت- قزوین و بیان این مطلب که مبحث کلیدی و قابل تأمل درخصوص اجرای چنین پروژه‌هایی در نظر داشتن اثرات آنها بر روی شهرهای در مسیر است، خاطر نشان کرد: بایستی در این خصوص پیش نیازها تأمین شده و مسائل محلی لحاظ شود؛ بایستی ضمن توجه به مسائل فنی اجرای پروژه، مسائل محلی نیز مورد نظر باشد تا ضمن تکمیل پروژه مشکلی برای مردم پیش نیاید و برکت آن به همه مردم از جمله مردم شهرستان رودبار برسد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان گفت: خوشبختانه در مورد شهر رودبار به گونه ای عمل شد که به اقتصاد مردم شهر لطمه ای وارد نشود؛ گرچه پروژه تا حدی دچار وقفه شد امام از این جهت که معیشت مردم دچار لطمه نشود بسیار ارزشمند است و باید در مورد منجیل نیز به گونه ای عمل شود که ضمن در نظر داشتن مسائل فنی و اجرایی آزاد راه با کمک به انتقال محل کسب مردم به نقطه‌ای مطلوب، شاهد تداوم اقتصاد پویا در منطقه باشیم.

وی تأکید کرد: وقتی نفع پروژه‌ای به تمام کشور و استان می‌رسد، به مردم آن منطقه نیز بایستی برسد؛ بایستی پیش از اتخاذ هر تصمیمی رضایت خدا و مردم را در نظر بگیریم؛ اگر احساس می‌کنیم تصمیم ما بخشی از جامعه را متضرر می‌کند شایسته است به گونه ای دیگر عمل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز در این گفتگو اظهار کرد: راه آهن رشت – قزوین با طولی برابر با 164 کیلومتر که 28 کیلومتر از آن بصورت تونل کار شده است، به لحاظ حجم عملیات جزء سنگین ترین و بزرگ ترین پروژه های ریلی و عمرانی کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه موقعیت مکانی این پروژه به لحاظ وجود رشته کوه های البرز، ریزش های مقطعی ناشی از آن، وزش باد شدید و وجود سد منجیل، سبب کندی روند اجرای این پروژه شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه امروز در وضعیت خوبی هستیم و پروژه مذکور پیشرفت فیزیکی 92 درصدی دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: برای تکمیل این پروژه، اعتباری بالغ بر 350 الی 400 میلیارد تومان لازم است؛ به محض رسیدن ریل به رشت، پروژه را برای وصل به انزلی و آستارا ادامه خواهیم داد.

خادمی با بیان اینکه حدودا 10 سال از عمر این پروژه می گذرد، خاطرنشان کرد: در تاریخ جمهوری اسلامی در هیچ دولتی میزان ریل گذاری بطور سالیانه در کشور از 250 کیلومتر گذر نکرد  در حالیکه تنها در 6 ماهه ی آغازین سال جاری 391 کیلومتر ریل گذاری به انجام رسیده است و امیدواریم در سال جاری بتوانیم حدودا 919 کیلومتر ریل گذاری را بطور رسمی به بهره برداری برسانیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.