علی رضا ملکی نژاد روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مشکل ناشی از سیلاب در تصفیه خانه بهارستان آب شبکه توزیع را حدود 10 ساعت قطع کرده بود اما با استفاده از مخازن موجود، با قطع آب در شهر مواجه نشدیم و میزان خسارت وارده به تصفیه خانه برآورد خواهد شد.
وی افزود: به علت کاهش ذخیره مخازن در شبکه آبرسانی، تا آخر وقت امروز (پنجشنبه) با افت فشار آب در برخی مناطق نظیر شهرک عباس آباد و شهرک مهدی مواجه خواهیم شد و شهروندان نسبت به صرفه جویی یا ذخیره آب اقدام کنند.
وی اظهار کرد: طرح انتقال آب از رودخانه بهارستان به تصفیه خانه در سال 68 آغاز شد و در سال 72 با ظرفیت تولید 200 لیتر در ثانیه و دورنمای تامین مصرف 20 ساله شهر به بهره برداری رسید.
ملکی نژاد یادآور شد: تصفیه خانه آب آستارا در نقطه نامناسبی ساخته شده و در معرض حوادث و خطرات مختلف است و همیشه دغدغه حفظ و نگهداری آن را داریم و تاکنون حوادث مختلفی را تجربه و مدیریت کرده ایم.
ایستگاه هواشناسی آستارا میزان بارش 24 ساعت گذشته در این شهرستان را حدود 80میلیمتر، دمای فعلی آستارا را 13 درجه سانتیگراد و رطوبت هوا را 76درصد اعلام و وضعیت جوی این شهرستان برای 24 ساعت آینده را ابری، همراه با کاهش ناپایداری پیش بینی کرد.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است و مرکز آن به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور، 23 هزار مشترک آب دارد.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده: بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.