جلال دیانسایی روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: 15هزار و 960 کامیون برای خروج بار و 11 هزار و 948 کامیون برای ورود بار تردد کرده اند و تعداد کامیون های خارجی خارج شده 2 درصد و تعداد کامیون های خارجی وارد شده پنج درصد، نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه از این پایانه مرزی 94 هزار و 950 تن کالا وارد و 176 هزار و 727 تن کالا صادر شده است.
وی با بیان اینکه در این مدت میزان واردات و صادرات کالا برابر با مدت مشابه سال قبل بوده است، گفت: در این مدت 435 هزار و 987 نفر تبعه خارجی و هموطن ایرانی از پایانه مرزی آستارا تردد کرده اند.
دیانسایی با اشاره به اینکه تعداد تردد کنندگان در مرز آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد افزایش یافته است، افزود: در آستانه اربعین حسینی تردد در مرز آستارا افزایش خواهد یافت.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و گمرک این شهرستان رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور، سومین مرز پرتردد کشور است و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از این مرز تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.