رسول امیدی روز یکشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به افزایش حجم تردد اتباع ایرانی و خارجی در مرز آستارا و افزایش عملیات ترانزیت خارجی و صادرات در پایان سال و بمنظور تسهیل و تسریع در امر صادرات و واردات، اداره کل گمرک آستارا با پیگیری ها و توافق با گمرک مرزی آستارای کشور آذربایجان ساعات کار خود را افزایش داد.
وی بیان کرد: بر این اساس دوایر گمرکی و خدماتی مستقر در درب مرزی و درب خروج گمرک مرزی آستارا در روزهای پایان سال و ایام نوروز از ساعت هشت تا 20 به صورت مستمر به ارائه خدمات می پردازند.
امیدی تعداد ترددکنندگان از این مرز را از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه امسال 706 هزار و 804 نفر ذکر و بیان کرد: تعداد ترددکنندگان خروجی و ورودی مرز زمینی آستارا نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.
پیش از این ساعت فعالیت گمرک مرزی آستارا به مدت 10 ساعت و از ساعت هشت تا 18 بود.
اداره کل گمرک گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندر آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور محسوب می شود و سالیانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.