به گزارش روز یکشنبه خبرنگار ایرنا، بازار ساحلی آستارا و پاساژهای اطراف این بازار در آستانه بهار با حضور شهروندان و گردشگران استان های اردبیل، مازندران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی رونق مضاعفی گرفته است.
این روزها در آستارا شاهد ورود اتوبوس هایی از اقصی نقاط کشور هستیم که تورهایی را به مقصد بازار ساحلی آستارا آورده و خریداران را به این مرکز تجاری هدایت می کنند و خرید مسافران این تورها، بزرگترین عیدی به متصدیان یک هزار و 200 واحد تجاری این بازار محسوب می شود.
رضا کامران یکی از بازاریان بازار ساحلی آستارا گفت: در طول سال فقط در ایام تابستان و نوروز، وضعیت خوبی در بازار ساحلی آستارا حاکم می شود و در دیگر ایام سال، خرید و فروش ها در این بازار به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
وی افزایش تعداد پاساژهای اطراف بازار ساحلی آستارا طی سال های اخیر را از جمله دلایل کاهش رونق این بازار در ایام مختلف سال عنوان کرد و گفت: خوشبختانه در آستانه عید نوروز به علت تنوع اقلام و اجناس عرضه شده در این بازار ، شاهد ورود گردشگران مختلف از سطح کشور هستیم.
محسن علایی از دیگر بازاریان آستارا نیز در گفت وگو با ایرنا با اشاره به اینکه بیشتر اجناس عرضه شده در این بازار پوشاک است، تصریح کرد: رونق موجود در بازار ساحلی در آستانه عید نوروز، هیچ وقت به افزایش قیمت ها منجر نشده، چراکه وجود مغازه ها و واحدهای متعدد، زمینه ساز رقابت بین فروشندگان بوده و قیمت ها کنترل می شود.
بیژن خالق وردی پور رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز گفت: بیشتر گردشگران در ایام نوروز با ورود به شهرستان آستارا، نشانی بازار ساحلی را جستجو می کنند و این امر، نشانگر معروف بودن این بازار در سطح کشور است.
وی خاطرنشان کرد: بازرسان این اداره به همراه بازرسان اتاق اصناف به صورت مداوم به کنترل قیمت فاکتور خرید و فروش اجناس، اقدام و هرگونه تخلف مربوط به اصناف را رسیدگی می کنند و تاکنون گزارش جدی از فروش با قیمت های نامتعارف ثبت نشده است.
بنا به اعلام اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا از 27 اسفندماه 94 تا 13 فروردین امسال، 874 هزار و 238 نفر از جاذبه های تاریخی، طبیعی و تجاری آستارا بازدید کرده اند و بازار ساحلی جزو نقاطی است که اغلب مورد توجه گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و با حدود پنج هزار واحد تجاری که اغلب در بازارچه ساحلی آن متمرکز است، به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور محسوب می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.