بهرام پورضرب عصر سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: 18 تن پنیر خامه ای به ارزش 64 هزار دلار، از استان مازندران با مجوز اداره کل دامپزشکی آن استان و نظارت شبکه دامپزشکی آستارا به روسیه صادر شد.
وی با اشاره به اینکه صادرات فرآورده‌های خام دامی و لبنی از ایران به روسیه در پی توافقات صورت گرفته بین دو کشور انجام می شود، اضافه کرد: تولید صادرات محور، از اولویت‌های اقتصادی کشور است و محصولات دامی و لبنی با کیفیت ایران نبض بازار روسیه را در دست گرفته است.
پورضرب ادامه داد: پیش از این، 164 هزار و 674 کیلوگرم پنیر خامه‌ای به ارزش 521 هزار و 508 دلار از مرز زمینی آستارا به کشور روسیه صادر شده بود.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی محسوب می شود.
خبرنگار: یوسف هدایتی
7105 / 7124
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.