به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا؛ محمد شهبازی در بازدید از اداره کل گمرک آستارا در جمع خبرنگاران افزود: راه آهن آستارا- آستارا طرح مهم و بین المللی است و با بهره برداری از آن، مبادلات تجاری ایران با کشورهای آسیای میانه و اروپا افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به اینکه گمرک آستارا در تسهیل مبادلات تجاری با تکیه بر سیاست های دولت الکترونیک عمل می کند، اضافه کرد: چون در مصوبه منطقه ویژه اقتصادی آستارا، ویژگی تجارت لحاظ نشده است با پیگیری نماینده مردم این شهرستان، برای اصلاح مصوبه و اخذ کد منطقه ویژه تلاش می کنیم.
وی اشتغالزایی در مرز را از هدف های گمرک ایران خواند و تصریح کرد: استان های کشور می توانند بدون تشریفات در گمرک مرکزی، کالاهای صادراتی خود را به شهرهای مرزی منتقل و در مرزها بستر اشتغال ایجاد کنند.
شهبازی ادامه داد: آستارا می تواند به عنوان بزرگترین مرز ارتباطی با کشورهای دریای خزر، نقش مهمی در اشتغال مرزنشینان داشته باشد.
وی پیاده کردن سیستم جامع الکترونیکی در گمرکات کشور را از توفیقات دولت تدبیر و امید خواند و افزود: گمرکات گیلان به عنوان آزمونه در ایران، امور خود را بدون کاغذ انجام می دهند و تشریفات گمرکی را کاهش داده اند.
ناظر گمرکات گیلان ، ارتباط گمرکات این استان با گمرکات جمهوری آذربایجان و کشورهای آسیای میانه و قفقاز را ویژه خواند و تصریح کرد: کاهش تعداد دستگاه های درگیر با بخش تجاری گمرک و کاهش رویه های گمرکی از دغدغه های مسئولان امر است و امیدواریم تحقق یابد.
اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، ترانزیت داخلی و خارجی، موافقت نامه تجارت بین المللی، صدور برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.
شهرستان بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، سومین مرز پرتردد کشور است و سالانه نزدیک به 800 هزار مسافر داخلی و خارجی از آن تردد می کنند.
خبرنگار: یوسف هدایتی **انتشار دهنده : بابایی
7105 / 7124 /6030
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.