به گزارش خبرنگار ایرنا، آئین معنوی و بزرگ تاسوعای حسینی (ع) امروز (شنبه) با راه اندازی دسته های عزا توسط مساجد و هیات های مذهبی در شهرستان آستارا آغاز شده است.
با وجود اینکه وضعیت جوی آستارا چندان مساعد نیست ولی عشق به امام حسین (ع)، گرما بخش دسته های عزاداری است و عده ای با پاهای برهنه و قلب های محزون آمده اند و عده ای نیز با زمزمه حسین حسین (ع) هوای آستارا را کربلایی کرده اند.
آئین تاسوعای حسینی در مرکز شهر آستارا و رو به روی مصلی این شهر برگزار می شود و تاکنون دسته های عزاداری مساجد صاحب الزمان (عج) و آبروان در این محل حضور یافته و عرض ارادت خود را به شهدای کربلا نشان داده اند و دسته های مساجد دیگر نیز حاضر خواهند شد.
در این میان تعدادی از عزاداران و شیعیان جمهوری آذربایجان بین دسته های مساجد شهرستان آستارا، احساسات خود را به مظلومیت شهدای کربلا به نمایش گذاشته اند.
در این روز، عاشقان امام حسین(ع) و شهیدان سرفراز کربلا با اجتماع در بقعه امامزاده ابراهیم و قاسم (ع)، سوگواری و نذورات خود را ارائه می کنند.
در عصر تاسوعا اهالی این منطقه با روشن کردن شمع در تشت های بزرگ مسی در ورودی مساجد، برای براورده شدن حاجات خود دعا می کنند و این رسم مذهبی بیش از یکصد سال در این منطقه قدمت دارد.
امامزادگان ابراهیم و قاسم (ع) فرزندان امام موسی کاظم (ع) هستند و مزار و زیارتگاه آنها در هفت کیلومتری جاده آستارا به تالش قرار دارد.
شهرستان مرزی آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.
خبرنگار: یوسف هدایتی**انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.