به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری آستارا به ایرنا ، یونس رنجکش در جلسه هماهنگی برگزاری همایش عزاداری عاشورائیان آستارا در فرمانداری این شهرستان افزود: این همایش ساعت 15 روز ششم مهرماه به صورت زنده از شبکه استانی باران و دیگر شبکه های ملی تلویزیون پخش خواهد شد.
وی خواستار حضور پرشور مردم حسینی آستارا در این همایش شد و اضافه کرد: مردم در طول قرن ها با عزاداری های خود پیام رسان قیام عاشورای حسینی بودند و باید این ارزش را صیانت کنیم.
وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای مناسب در عزاداری ها ضروری است، اظهار کرد: به دنبال محدودیت در عزاداری ها نیستیم اما برخی روش ها در عزاداری برای مردم ایجاد مزاحمت می کند و عزاداران امام حسین (ع) باید مبلغ فرهنگ عاشورایی و فرهنگ حسینی باشند.
رنجکش تصریح کرد: باید با پردازش الگوهای مناسب و پالایش اشعار مذهبی، عزاداری هایی در شأن سالار شهیدان برگزار کنیم تا دغدغه های فرهنگی آن برطرف شود.
فرماندار آستارا تاکید کرد: متاسفانه گاهی عزاداری ها نمی تواند فرهنگ اصیل عاشورایی را به خوبی انعکاس دهد و باید بدانیم که عزاداری ها ، فرصتی برای انتقال ارزش های نهفته در قیام امام حسین (ع) است.
وی با قدردانی از هیات امنای مساجد شهرستان آستارا در پاسداشت فرهنگ عاشورایی در این شهرستان، تصریح کرد: امیدواریم این سنگر معنوی و ارزشمند با تلاش این عزیزان، در اعتلای آموزه های دینی موفق عمل کند.
رنجکش با تاکید بر اینکه هدف از پاسداشت عاشورا فقط عزاداری نیست، خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم عاشورایی و فرهنگ ناب عاشورا باید به ‌درستی بین نوجوانان و جوانان تبیین شود تا شاهد انحرافات در جامعه نباشیم.
فرماندار آستارا گفت: دوران دفاع مقدس برگرفته از آموزه‌های عاشورایی است و تقارن آن با آغاز سال تحصیلی جدید بسیار ارزشمند است.
شهرستان آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع شده است.
دریافت خبر: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده: کبیری
7105 / 7124/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.