به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالفضل گزنی، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز بیان داشت: با توجه به اینکه شعار محوری امسال در هفته دفاع مقدس 'من انقلابی ام' است، حول محور این شعار برنامه های عملیاتی دفاع مقدس اجرا می شود و بر این باوریم که فرهنگ دفاع و سلحشوری در دوران دفاع مقدس باید برای نسل جوان تبیین و به آنان منتقل شود.
جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس اضافه کرد: دفاع مقدس پدیده بی نظیری در تاریخ انقلاب است، اصل دشمنی استکبار با اسلام و نظام اسلامی در دفاع مقدس مشهود و هویدا بود و اگر چه جنگ از سوی استکبار و صهیونیسم به ایران اسلامی تحمیل شد اما رزمندگان اسلام جانانه از اسلام و میهن اسلامی دفاع کردند.
گزنی ادامه داد: امسال شروع هفته دفاع مقدس (سی و یکم شهریور) مقارن با آغاز ماه محرم است از این رو فرهنگ شهادت، ایثارگری، امر به معروف و نهی از منکر و همه آموزه های معنوی محرم و عاشورا باید در این هفته تبلور داشته باشد و برجسته شود.
رئیس ستاد هفته دفاع مقدس استان فارس بیان کرد: این ستاد برای تبلور ارزش های یاد شده در هفته دفاع مقدس از قابلیت های رسانه ها بهره می گیرد و در فضای مجازی نیز با استفاده از همه ظرفیت ها به تبیین فرهنگ دفاع مقدس خواهد پرداخت.
گزنی گفت: در هفته دفاع مقدس امسال، مدافعان حرم و شهدای مدافع حرم جایگاهی ویژه دارند زیرا نسل جوان باید با فرهنگ دفاع آشنایی کامل داشته باشد و همانگونه که در 8 سال جنگ تحمیلی، راهبرد اصلی نظام اسلامی مردمی کردن جنگ و دفاع بود در موضوع مدافعان حرم نیز باید به همین سمت و سو حرکت کنیم.
او بیان کرد: دفاع از راه دور، ساماندهی میدان نبرد و مدیریت صحنه جنگ موضوعی است که نسل جوان باید با آن آشنا شود.
جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه در سی و یکم شهریور و آغازین روز از هفته دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح به میزبانی سپاه پاسداران و با حضور یگان های نمونه نیروهای مسلح در استان فارس برگزار می شود، گفت: رژه نیروهای مسلح، عینیت آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی برای دفاع از کیان اسلامی است.
گزنی، با اشاره به اینکه استان فارس سه هزار دانش آموز شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، اظهار داشت: در هفته دفاع مقدس امسال علاوه بر خانواده شهدای جنگ تحمیلی از خانواده شهدای دانش آموز و خانواده شهدای مدافع حرم نیز تجلیل می شود.
وی افزود: شبیه سازی آیین های حماسه و دفاع با حضور سرداران و فرمانده هان دفاع مقدس، بخشی از برنامه هایی است که برای هفته دفاع مقدس امسال تدارک دیده شده است.
سی و یکم شهریور سال 59، جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با هجوم و تجاوز رژیم بعث آغاز شد که این نبرد تا سال 67 و به مدت 8 سال ادامه یافت.
در تقویم رسمی کشور، سی و یکم شهریور، روز آغاز این جنگ تحمیلی که با دفاع نیروهای مسلح و مردمی کشورمان همراه بود به عنوان نخستین روز از هفته دفاع مقدس نامگذاری شده که تا ششم مهرماه ادامه دارد.
خبرنگار: نیکنام خشنودی ** انتشار دهنده: پرویندخت پاردسویی شیرازی
6113 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.