به گزارش ایرنا، غلام عسگر کریمیان روز دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت انقلابی گری مردم و مسئولان در اداره کشور، افزود: در کشوری که حکومت و حاکمیت آن با خون پاک شهیدان آبیاری شده است، مسئولان آن نیز باید در تداوم همین راه فعالیت کنند و همواره رفتاری انقلابی داشته باشند.
وی با بیان اینکه همه حرکت های نظام جمهوری اسلامی از آغاز انقلاب و حتی پیش از انقلاب با برنامه و آینده نگر بود، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) همه حرکت های خود را با برنامه و آینده نگری انجام داده بودند و الان نیز باید با برنامه و آینده نگری انقلاب را به پیش بریم.
وی رسالت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های گوناگون برای صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را بسیار بزرگ خواند و افزود: در هر عرصه ای که انقلاب نیاز داشته، سپاه وارد عمل شده است و تاکنون نیز در بخش هایی که وظیفه ذاتی سپاه نبوده، با افتخار کارهای بزرگی انجام داده است که یکی از آنها محرومیت زدایی از روستاها است.
کریمیان ، گرامیداشت هفته دفاع مقدس را یکی از برنامه های محوری سپاه در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: برنامه های شاخص هفته دفاع مقدس امسال شامل بزرگداشت سربازان، رژه نیروهای مسلح، برپائی نمایشگاه، تجلیل از جانبازان و بازنشستگان و برنامه های متنوع دیگری است که در طول هفته برگزار خواهد شد.
وی، با اشاره به مصادف شدن هفته دفاع مقدس و هفته امربه معروف و نهی از منکر گفت: اگر بخواهیم به جامعه اسلامی برسیم باید دولت اسلامی را بسازیم و برای ساختن جامعه اسلامی باید امر به معروف و نهی از منکر را زنده نگه داریم.
فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه شعار امسال هفته دفاع مقدس ' من انقلابی ام' است، برپائی نمایشگاه دستاوردهای صنایع دفاعی و نظامی کشور، همایش اصناف و دفاع مقدس، نشست های تبیین ابعاد مختلف دفاع مقدس و عملیات های گوناگون آن، تبیین حماسه شکست حصر آبادان، تجلیل از رزمندگان، ایثارگران و آزادگان هشت سال دفاع مقدس و غبارروبی از مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس را از جمله برنامه های این هفته در آذربایجان شرقی برشمرد.
31 شهریور تا هفتم مهر ماه هرسال به دلیل همزمانی با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه میهن اسلامی، هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
سی و هشت سال قبل مقارن با ساعات اولیه 31 شهریور ماه سال 1359برابری 22 سپتامبر 1980 میلادی درگیری‌ های پراکنده مرزی بین ایران و عراق با یورش همزمان نیروی هوایی عراق به تعداد 10 فرودگاه نظامی و غیرنظامی ایران اسلامی و تهاجم نیروی زمینی این کشور در تمام مرزها به یک جنگ تمام عیار تبدیل شد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی **انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.