به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد سلامی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات آن اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان، گفت: با افتتاح موزه دفاع مقدس در دهه فجر امسال استان سمنان به عنوان پنجمین مرکز فرهنگی کشور شناخته خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: برای بهره برداری و تکمیل موزه دفاع مقدس که مساحت آن 12 هزار هکتار است 200 میلیارد ریال دیگر اعتبار لازم است.
وی، از دفاع مقدس به عنوان بزرگترین حماسه تاریخی بعد از وقایع صدر اسلام یاد کرد و با اشاره به نقش و اهمیت بزرگداشت دفاع مقدس در زنده نگهداشتن انقلاب اسلامی، افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از 2 هزار برنامه در هفته بزرگداشت دفاع مقدس برگزار شود.
وی برگزاری بیش از 50 برنامه به وسیله 200 کانون فرهنگی وهنری فرهنگ و ارشاد اسلامی، همایش ورزشکاران، مدیران مهد کودک و نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس را برخی از برنامه های بزرگداشت دفاع مقدس برشمرد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به تدریس 2واحد درسی معارف دفاع مقدس در راستای زنده نگه داشتن و حفظ ارزش های دفاع مقدس، تصریح کرد:40 هزار دانشجو در سال تحصیلی گذشته معارف دفاع مقدس و 13 هزار و 850 سرباز و 16هزار کارمند آموزش معارف دفاع مقدس را فرا گرفتند.
به گزارش ایرنا، سی و یکم شهریور تا هفتم مهر هفته دفاع مقدس نام دارد و استان سمنان نسبت جمعیت به تعداد رزمندگان رتبه اول کشور را دارد، این استان در دوران دفاع مقدس سه هزار شهید و هفت هزار و 500 جانباز تقدیم انقلاب کرده است.
7342/6103 خبرنگار: الناز ملکی ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.