به گزارش خبرنگار ایرنا محمدرضا قربانی روز دوشنبه در جلسه مشترک هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی شهرستان لاهیجان اظهار داشت: شاه بیت ارزش ها و آرمان های دفاع مقدس را چند مولفه معنویت ، دین مداری ، خداجویی و ارزش های اعتقادی از یک سو و اتحاد و همدلی و تابعیت از ولایت فقیه از سوی دیگر تشکیل می دهند.
وی افزود: باید در جهت یادآوری و تاکید بر آرمان ها و اهداف دوران دفاع مقدس برای نسل خودمان و انتقال آنها به نسل های بعدی، تلاش مضاعف صورت گیرد .
قربانی اتحاد و همدلی بی مثال ملت ایران پیام ارزشمند تابعیت از ولایت فقیه و تبعیت محض از فرماندهی کل قوا در مملکت داری و تابعیت عمیق اعتقادی و حفظ دلمشغولی های امام راحل را از دیگر اهداف برگزاری برنامه های هفته دفاع مقدس دانست.
معاون فرماندار لاهیجان گفت: تا زمانی که پرچم دینداری در این کشور حاکم است و تا زمانی که ندای وحدت بین احاد مردم پر رنگ است و تا زمانی که در این مملکت تابعیت از ولی فقیه حرف اول و آخر را می زند، هیچ گزندی متوجه این سرزمین و انقلاب نخواهد بود.
قربانی یادآور شد: اگر دشمن بخواهد سه رکن دینمداری ، اتحاد و تابعیت از ولی فقیه باقیمانده از دوران دفاع مقدس را تضعیف و متزلزل کند؛ نسبت به اهداف خودش امیدوارتر می شود اما ما باید در داخل کشور با اتحاد خود، دشمن را همچون گذشته ناکام بگذاریم .
وی تصریح کرد: همه موظف هستیم دستاوردهای دفاع مقدس را مرور کنیم و آرمان ها و ارزش های رزمندگان دوران دفاع مقدس را از یاد نبریم و این هفته را با این اهداف تعقیب کنیم .
وی یادآور شد: بعد از سه سال تجربه اربعین لاهیجان یک سال به عنوان شهرستان معین رودسر کمک دستگاه ها را جمع آوری کرد و و در اختیار موکب رودسر در نجف اشرف قرار داد و سال قبل بعنوان نیز شهرستان معین لنگرود ایفای نقش کرد ولی امسال مسوولان این شهرستان توانستندیک موکب مستقل در نجف اشرف برای زوار ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: هیات امنا مشخص و تقاضای لاهیجان به کشور منتقل شده و بزودی شناسه موکب لاهیجان نیز اعلام خواهد شد .
در این نشست بر فراخوان بسیجیان ادارات ، انجام صبحگاه مشترک در هفته دفاع مقدس با سخنرانی مقام کشوری و دیدار با 37خانواده شهید به مناسبت سی و هفتمین سال جنگ تحمیلی از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس اعلام شد.
شهرستان لاهیجان در 40 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
خبرنگار: نظرپور **انتشاردهنده:کبیری
6029 / 2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.