امروز تمامی واحدهای تولیدی و‌ کسب و کار استان دچار آسیب فراوان و به ورطه ورشکستی فرو رفته، ما مشغول گزینه استاندار بومی و غیر بومی شدیم؟
بالغ بر 25 سال از فروپاشی روسیه گذشته و با شکستن دیوار اتحاد جماهیر شوروی سابق و باز شدن دروازه های بازار هدف روسیه و کشورهای مشترک المنافع و باز شدن مسیر جاده ای و ترانزیت این کشور بزرگ جهت اتصال مسیر آسیای شرقی به اروپای شرقی موسوم به کریدور شمال و جنوب یا نستراک سالهاست در دولت های اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدال که روسای این جناح ها وعده سرانجام رساندن ان را به مردم دادند ، منتظر تکمیل راه آهن به رشت و دریای خزر و ادامه آن به مرز زمینی آستارا هستیم تا با راه اندازی آن شاهد تحول بزرگ اقتصادی گیلان زمین و برای اشتغال جوانان استان و کشور و فعال شدن فعالان اقتصادی در عرصه توسعه کسب و کار ، به انتظار این اتفاق بزرگ نشسته ایم .
کشورهای رقیب در اطراف خاک کشورمان به سرعت در احداث و تکمیل کریدورهای جدید با سیاست حذف ایران هستند تا ما را از بازار رقابت خارج کنند ما هنوز سرگرم جریانات سیاسی اصولگرایی و اصلاحی طلبی و اعتدالی هستیم .
گیلانی های عزیز بهتر هست انرژی مان را صرف مطالبات مهم و زیربنایی از جمله تکمیل راه آهن و اتصال آن به نزدیک ترین بندر در حال احداث کاسپین منطقه آزاد و مطالبه حق مشروع و قانونی سلب شده حوزه تجارت و صادرات استان ما یعنی ایجاد مرکز لجستیک تجاری و هاب تجاری بودن استان مان که توسط وزارت صنعت و معدن کشور در برنامه ششم توسعه حذف شده بکنید.
بندر کاسپین منطقه آزاد در صورت راه اندازی و اتصال راه آهن به آن بندر از نظر زمانی موجب راه اندازی رسمی و عملیاتی کریدور شمال و‌ جنوب خواهد شد . افسوس مسئولین کشور تاکنون فریب دروغ های به ظاهر صادقانه برخی سازمان ها را خورده و با تعلل در صدور مجوز بهره برداری و برسمیت شناختن نقطه صفر مرزی این بندر ، بزرگترین بازار هدف را به رقبای تجاری محول کرده بطوری که در سال 2016 کشورمان به روسیه 302 میلیون دلار صادرات داشته و رژیم اشغالگر قدس 703 میلیون دلار.
حال که با همت و رشادت مدافعان حرم و رزمندگان و دلاوران سپاه و ارتش آخرین حربه دشمنان قسم خورده کشور عزیزمان ایران با شکست روبرو شد، شک نکنید جنگ آینده ما جنگ اقتصادی در بازارهای هدف کشورهای همسایه و ایجاد ممانعت بر حضور سرمایه گذارهای خارجی در عرصه تولید کشورمان خواهد بود؛ نمونه بارز آن موانع ایجاد شده در تجارت کشورمان در بازار عراق مشهود و آشکار هست .
امید است دوستان سیاسی جوانمردی کنند اینقدر فضای اجتماعی استان را درگیر استاندار بومی و غیر بومی نکنند، بیائید همه همت و تلاش تان و عزم خود را در تحقق اهداف مطالبات استراتژیک اقتصادی تولیدی و تجاری مبتنی بر صادرات و حضور قوی کشورمان در بازارهای هدف بکار بگیریم.
انشاالله فرصتی شود تا با ارائه آمارهای صادرات کشورهایی که به مراتب ظرفیت های بالقوه و بالفعل آنها از کشورمان کمتر هست و با استفاده از فرصت های ناشی از قصور و کوتاهی مدیران دستگاههای دولتی کشور در امر تجارت و صادرات از ما پیش افتاده و ما هم فقط دست زیر چانه و تماشاگر این فاجعه شده ایم ، تشریح تا شاید اثرگذار بوده و از فرصت ها و ظرفیتهای موجود برای اعتلای اقتصادی کشور و رونق کسب و کار استان ما استفاده کنیم .
پیشنهاد می کنم بجای ایجاد کمپین استاندار بومی کمپین مطالبه حیاتی استان یعنی تکمیل راه آهن با اولویت حمل کالا و اتصال آن بندر در حال تکمیل کاسپین منطقه آزاد انزلی تشکیل دهیم . مردم استان های همجوار با تشکیل چنین کمپین هایی به سرعت در حال وصول مطالبات اقتصادی خود هستند و ما وارد بازی های سیاسی می شویم که تاکنون سودی برای استان ما نداشته است.
2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.