فرماندار پارس آباد گفت: با جدیت راه اندازی شعبه جهاددانشگاهی در شهرستان پارس آباد را پیگیری می کنیم تا مردم از مزایای آن بهره مند شوند.    به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، اکبر صمدی در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: زیبنده نیست پارس آباد به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان که یک پنجم جمعیت استان را در خود دارد از پتانسیل های جهاددانشگاهی بی بهره باشد. 
وی با اشاره به ظرفیت های پارس آباد در زمینه های آموزشی، پژوهشی و مطالعاتی افزود: جهاددانشگاهی می تواند با ورود در این حوزه ها و اجرای طرح های موفق، نقش تاثیرگذاری در شهرستان ایفا نماید و با توجه به توانمندی های آن یقین دارم که برنامه های جهاددانشگاهی با موفقیت همراه خواهد بود. 
فرماندار پارس آباد، جهاددانشگاهی را از نهادهای موفق در زمینه گیاهان دارویی عنوان و خاطرنشان کرد:  با وجود قابلیت‌های بالا، زمین و آب و هوای مناسب و زیرساخت های لازم در این شهرستان، جهاددانشگاهی باید در زمینه معرفی، کشت و تولید و فرآوری این گیاهان وارد شود. 
صمدی با بیان اینکه گردشگری شهرستان پارس آباد مغفول مانده است و جهاددانشگاهی می تواند در احیا و رونق این حوزه ورود کند تصریح کرد: وجود تفرجگاه های رود مرزی ارس و جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان، می تواند پارس آباد را به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل کند. 
وی افزود: حوزه گردشگری نیازمند اجرای طرح های مهم و شاخص است و نیاز به حمایت مسئولان و انجام مطالعات و تحقیقات زیربنایی دارد.  در این دیدار سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل، ایجاد شعبه این واحد را از اولویت های اصلی سالجاری اعلام و خاطرنشان کرد: در صورت حمایت و همکاری مسؤولان شهرستان، شعبه جهاددانشگاهی برای ارائه خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تا پایان سالجاری آغاز به کار خواهد کرد.   مهران اوچی اردبیلی افزود: امیدوارم با راه اندازی این شعبه، برگزاری دوره های آموزشی مناسب و اجرای طرح های تحقیقاتی مورد نیاز شهرستان و گشایش گره های متعددی را در این خصوص شاهد باشیم. 
وی با بیان اینکه دوره های آموزشی جهاددانشگاهی با هدف ارتقای مهارت کسب و کار برگزار می شود اظهار داشت: این واحد آمادگی برگزاری دوره های آموزشی حضوری و مجازی برای کارکنان دولت و فراگیران آزاد منجر به اشتغال زایی را دارد. 
سرپرست جهاددانشگاهی واحد استان اردبیل با اشاره به اینکه برای بومی سازی دانش فنی در حوزه های مختلف تلاش می کنیم اضافه کرد: هم اکنون در مرکز درمان ناباروری قفقاز امکان انجام تمام روش های کمک باروری برای زوجین نابارور وجود دارد. 
اوچی اردبیلی با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی اردبیل در زمینه گیاهان دارویی و استقرار 15 شرکت در مرکز رشد فناوری گیاهان دارویی این واحد خاطرنشان کرد: با همکاری جهاددانشگاهی و دستگاه های اجرایی مرتبط شهرستان می توانیم شاهد پروژه های مورد نیاز برای کشت، اهلی سازی و فرآوری این گیاهان در پارس آباد باشیم. 
وی از تحصیل 400 دانشجو در  9 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاددانشگاهی شعبه اردبیل خبر داد. 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.