روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: در ماه محرم امسال برنامه های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری از سوی این سازمان در محدوده منطقه برگزار می شود.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، چهارمین تجمع بزرگ عاشوراییان منطقه آزاد انزلی از مهمترین برنامه فرهنگی و مذهبی ایام محرم سال ۹۶ است که در هفتمین روز از ماه محرم مصادف با ششم مهرماه سال جاری با تجمع تمایی هیات های مذهبی محدوده منطقه در فاز تجارت و گردشگری سازمان به مداحی، سینه زنی و عزاداری می پردازند.

گفتنی است سوگواره عکاسی عاشورا با عنوان "جلوه عاشقی" دومین برنامه مهم سازمان منطقه آزاد انزلی است که با مشارکت عکاسان ایرانی و بین‌المللی برگزار خواهد شد و علاقه مندان می توانند آثار خود را در دو بخش عکاسی با دوربین عکاسی و تلفن همراه از ابتدای محرم لغایت پایان اربعین حسینی به دبیرخانه این سوگواره ارسال کنند.

لازم بذکر است با توجه به وجوه بین المللی آئین های عزاداری واقعه عاشورا و اربعین حسینی، فراخوان این سوگواره در طول مسیر نجف تا کربلا درکشور عراق میان هیات های عزاداری توزیع خواهد شد.

تعزیه خانی و تئاتر خیابانی با مضمون "ارزش های عاشورا" از دیگر برنامه های مهمی است که در دهه دوم ماه محرم در فاز تجارت و گردشگری منطقه به نمایش عموم گذاشته می شود تا با ابزار اثرگذار هنرهای آئینی و مدرن گامی دیگر در جهت فرهنگ سازی مفاهیم عاشورایی برداشته شود.

در ادامه: عصر شعر عاشورایی چهارمین برنامه بزرگ این سازمان به مناسبت ایام محرم است که با حضور شاعران استانی و کشوری در دهه سوم از ماه محرم در تالار فرهنگی منطقه برپا می شود.

 قرائت زیارت عاشورا و اقامه عزای حسینی برنامه های مذهبی هستند که در مساجد واقع در محدوده منطقه و نمازخانه های فاز تجارت و گردشگری برگزار و با نصب تابلوها و پارچه نوشته هایی با مضامین نهضت عاشورا و احتزاز پرچم های سیاه فضای محیطی منطقه آزاد انزلی نیز رنگ و بوی عاشورایی به خود می گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.